استاندار ایلام: سامانه پایش و رصد تولید و توزیع مرغ به‌صورت آزمایشی در ایلام راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۹۷۳۳
|
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار ایلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: سامانه پایش و رصد تولید و توزیع مرغ به‌صورت آزمایشی در ایلام راه‌اندازی می‌شود.

 

استاندار ایلام اظهار کرد: با اجرای این طرح، فرایند تولید مرغ از کشتارگاه تا مرحله توزیع، مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد که در راستای کنترل قیمت مرغ و تأمین به‌موقع در بازار، تأثیرگذار خواهد بود.

 

بهرام‌نیا با تأکید بر تسریع در اجرای این طرح، افزود: استان ایلام یکی از تولیدکننده‌های مرغ و قطب کشور محسوب می‌شود، لذا قیمت مرغ در ایلام با چنین ویژگی‌هایی از استان‌هایی که این ویژگی را ندارند، باید کمتر باشد.

 

استاندار ایلام ادامه داد: ضروری است این طرح در یک بازه زمانی مشخص با کمک معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ایلام اجرا شود.

 

نماینده عالی دولت در ایلام، در ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی لازم برای تأمین میوه شب عید نیز گفت: اگر چه و در مجموع، میوه شب عید پارسال از کیفیت خوبی برخوردار بود، اما در بررسی میدانی و به‌صورت رندومی، بعضاً میوه‌هایی در دسترس قرار گرفت که از کیفیت خوبی برخوردار نبودند.

 

وی اضافه کرد: میوه دولتی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و از هم‌اکنون نیز سازوکار لازم برای خرید میوه شب عید انجام شود، دراین‌رابطه لازم است نماینده معاونت اقتصادی استانداری به‌اتفاق نماینده اداره کل تعاون روستایی و اداره کل صمت استان به‌صورت میدانی و از نزدیک نسبت به بررسی کیفیت میوه، قبل از خرید، اقدام کنند.

 

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه مایحتاج در سطح ایلام نیز گفت: همه جهات در ایجاد بازارچه‌های موقت از جمله مباحث محیط‌زیست، ترافیک، سیما و منظر شهری باید لحاظ شود، همچنین تراکنش در سطح شهر باید به صورتی باشد تا آحاد مردم به این بازارچه‌ها دسترسی داشته باشند.

 

استاندار ایلام اضافه کرد: شهرداری ایلام باید نسبت به جانمایی این بازارچه‌ها اقدام کند، باید در راستای دائمی کردن این بازارچه‌ها تلاش کرد، در جانمایی این بازارچه‌ها همچنین باید ملاحظات ترافیکی لحاظ شود. 

ارسال نظرات