خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ماموریت داریم دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۰۴
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سلمان محمدی، در گردهمایی مدیران و معاونین مدارس استان کرمانشاه، اظهار کرد: همه ما در مجموعه آموزش و پرورش وظیفه داریم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگیان باید اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کنند، تاکید کرد: با برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی می‌توانیم به شکل گیری یک مجلس قوی و رسیدن به ایران قوی کمک کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه جامعه فرهنگیان در مقاطع حساسی همچون برگزاری انتخابات پای کار اسلام و انقلاب بوده و این بار هم قطعاً برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش خواهند کنند، ادامه داد: اگرچه تلاشمان این است که آموزش و پرورش را به هیچ عنوان وارد بازی‌های سیاسی نکنیم، اما همه امکانات خود اعم از نیروی انسانی را برای برگزاری پرشور انتخابات پای کار خواهیم آورد.

وی در ادامه رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه را رویکرد تربیتی برشمرد و گفت: این به معنی تعطیل کردن آموزش و توجه صرف به امر تربیت دانش آموزان نبوده، بلکه به این معنی است که باید شرایطی را فراهم کنیم تا کار تعلیم و تربیت دانش آموزان به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود و در کنار آموزش، مسائل تربیتی را هم مد نظر داشته باشیم.

محمدی افزود: برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان باید با نقش دادن به آنها در حوزه‌های مختلف، به آنها نحوه صحیح زندگی کردن و برخورد با مسائل و چالش‌ها را یاد بدهیم.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در ویژه برنامه‌هایی همچون اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، زمینه ساز تعلیم و تربیت صحیح آنها خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با توجه ویژه به قرآن و آموزه‌های دینی در جهت تقویت ایمان دانش آموزان تلاش کرده و آنها را مؤمن و متعهد بار بیاوریم.

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان را بگونه‌ای تربیت کنیم که با پیشینه خودشان آشنا شده و به هویت ملی و ایرانی و اسلامی خود افتخار کنند.

محمدی تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مأموریت داریم دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌های مهمی مثل اعیاد رجب، اعتکاف و ماه مبارک رمضان، گفت: باید از این مناسبت‌های مهم در جهت رسیدن به اهداف تربیتی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سید محمد سعید جعفری در جهت شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، گفت: در تلاشیم تا با اجرای این طرح پس از شناسایی استعدادهای دانش آموزان، در جهت به فعل کردن این استعدادها تلاش کنیم.

در ادامه این گردهمایی جمعی از مدیران مدارس استان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در جهت تقویت مجموعه آموزش و پرورش استان مطرح کردند.

فعال سازی تیم‌های تحقیقاتی در جهت احصاء نیازهای بازار کار، به روز رسانی تجهیزات هنرستان‌ها و رشته‌های هنرستانی متناسب با نیازهای بازار و… از جمله مباحثی بود که مدیران مدارس استان در این نشست از مدیریت ارشد استان و مسئولین آموزش و پرورش درخواست کردند.

ارسال نظرات