خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: سطوح درامدی بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۷۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بیت‌الله برقراری امروز در همایش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اظهار داشت: برقراری نظام مقدس اسلامی و آموزه‌های دینی آمال همه انبیای الهی بوده است و مصلحین جامعه در این راستا تلاش کرده‌اند اما تاریخ نشان می‌دهد غیر از دوران حکومت فراگیر و جهانی  پیامبر(ص) و دوران زمامداری کوتاه امام علی(ع) مابقی انبیا نتوانستند حکومت اسلامی تشکیل دهند.

وی عنوان کرد: در عصر حاضر امام بزرگوار توانست با بصیرت مردم حکومت اسلامی را تشکیل دهد، بنابراین باید نعمت نظام جمهوری اسلامی را قدر بدانیم و بعد از وجود امام(ره) قدردان وجود مقام معظم رهبری باشیم زیرا ویژگی‌های این رهبر فرزانه منحصر به فرد است.

برقراری گفت: اشرافیت رهبری به مسائل گوناگون، تحلیل‌های دقیق در حوزه‌های مختلف و اذعان دشمنان به این موضوع و تزریق امید به جامعه از ویژگی‌های ایشان است.

وی با اشاره به اینکه برقراری نظام ولایت فقیه و اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم افزود: تکلیف ما حرکت در راستای این مبانی است و باید این گام اساسی را با اخلاص در عمل ثابت کنیم و گام به گام در راستای منویات رهبر حکیم حرکت کنیم.

برقراری گفت: وقتی انسان در این راستا حرکت کند خداوند به او عزت می‌دهد و نمونه بارز آن سردار دل‌ها بود که وقتی تبعیت و با اخلاص و گمنامی تلاش کرد در تاریخ می‎درخشد زیرا صادقانه تلاش کرد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی نقطه اتصال اسلام با بشریت شد و دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند آثار ایشان را کمرنگ کنند اما آثار ایشان بعد از شهادت پررنگ‌تر شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: دشمنان شبکه‌های مختلفی را برای ناامید کردن مردم ایجاد کرده‌اند اما وجود انسان‌های انقلابی و حضور در صحنه با کارآمدی، نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

برقراری افزود: برای خنثی سازی جنگ ترکیبی دشمن هیچ راهی غیر از جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری نداریم و کسانی که منتظر واقعی هستند افرادی هستند که در راستای جهاد تبیین و در راه آرمان‌های انقلاب گام بردارد و عملکرد ما باید مبتنی بر این مؤلفه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه برای کارآمدی جریان انقلابی باید ویژگی‌های خود را برجسته کنیم عنوان کرد: ویژگی جریان انقلابی حضور معنادار، فعال و آگاهانه در تمام صحنه‌های انقلاب است و یکی از این حوزه‌ها حوزه‌های اجتماعی است.

برقراری گفت: بعد از انقلاب صنعتی شاهد این هستیم تحولی در مردم و حکومت‌ها ایجاد شد و پارادایمی که تصور می‌کرد باید به آسمان نگاه کند به زمین نگاه کرد و احساس کردند بشریت برای بقا و دوام خود نیازمند نظام‌های بیمه‌ای هستند.

وی افزود: باید با مرور تاریخی از مسائل اجتماعی و ضرورت توجه به نیازهای جامعه گام‌های اساسی و مفید برداریم و می‌بینیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دولت‌ها وظیفه دارند بیمه را برای تمام افراد جامعه فراهم کنند.

برقراری بیان کرد: این دیدگاه ریشه در مبانی دینی و کلام نورانی امامین انقلاب و همچنین قانون اساسی نیز دارد و این نشان می‌دهد اگر به آن اصول به خوبی توجه و در همان راستا حرکت کنیم اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در سال 1384 تأسیس شده است گفت: این صندوق ویژه افراد فاقد بیمه، کشاورزان، عشایر و روستاییان است که مولدین جامعه، میراث‌داران فرهنگی کشور و تولیدکنندگان و تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور هستند و در حوزه‌های مختلف جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

برقراری افزود: بی تردید کشاورزان، روستاییان و عشایر پرچم‌داران واقعی کشور هستند و برخورداری از کارآمدترین خدمات اجتماعی حق آن‌ها است زیرا پای انقلاب و آرمان‌های نظام هستند و چون تریبون ندارند باید به صورت رسا از زبان آن‌ها صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در این راستا با حمایت دولت مردمی انجام شده است گفت: 44 اقدام مهم براساس شاخص‌های علمی انجام شده که 24 اقدام برای نخستین بار بوده است و توانستیم سطوح درآمدی را که در گذشته ثابت یا حدود 10 درصد بوده اکنون به 60 تا 70 درصد افزایش برسانیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه افزود: محاسبات بیمه‌ای ما در افق 1422 خود را نشان می‌دهد و 20 سال آینده را ترسیم کرده و تراز مثبت را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: مهمترین نکته این است که یک صندوق باید چنان مدیریت شود که در آینده مشکلاتی که برای دیگر صندوق‌ها ایجاد شده، برای این صندوق ایجاد نشود و این موضوع محوری ما است و هر کاری باید مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای باشد.

برقراری گفت: واقعیت موجود بازار هدف جامعه است که شامل کشاورزان، روستاییان، عشایر، شاغلین فصلی و 280 زیرمجموعه شغل کشاورزی است و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه این صندوق یکی از پایدارترین صندوق‌های کشور است که باید این پشتیبانی را حفظ و ارتقا دهیم افزود: پایداری صندوق در استان کرمانشاه رتبه دوم را دارد و از نظر ضریب پوشش نیز رتبه نخست را کسب کرده است.

ارسال نظرات