خبرهای داغ:
رئيس پليس فتا استان قزوین؛

کلاهبردارن سايبری در دام پليس فتا

کلاهبردارن سايبری در دام پليس فتا
رئيس پليس فتا استان قزوین از دستگيری زوج کلاهبرداري که با هک صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات شکات در پيام رسان های فضای مجازی اقدام به اخذ وجه از اقوام و بستگان آن ها کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۴۴۴
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

قزوین_ سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در پي مراجعه چندين نفر از شهروندان قزويني به پليس فتا استان در خصوص کلاهبرداري افراد ناشناس در فضاي مجازي، بررسي موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرائم سايبري قرار گرفت.

وي افزود: ماموران در بررسي هاي خود متوجه شدند فرد يا افراد کلاهبردار با هک کردن صفحه کاربري و دسترسي به اطلاعات و مخاطبين شکات در پيام رسان هاي فضاي مجازي، پيامي با محتواي درخواست وجه به اقوام و ديگر مخاطبان آن ها ارسال کرده اند.

رئيس پليس فتا استان با بيان اينکه متاسفانه برخي از مخاطبان بدون تماس و تحقيق در خصوص صحت اين درخواست اقدام به واريز وجه کرده اند، ادامه داد: شکات با معرفي شماره حساب هاي مختلف اين مبالغ را به حساب فردي ديگر انتقال داده و در ازاي آن طلا و ديگر اقلام گرانبها خريد کرده بودند.

سرهنگ فرهودی با اشاره به اينکه ماموران با اقدامات تخصصي خود يک زوج کلاهبردار را با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری به اين روش دستگير کردند، يادآور شد: منتاسفانه عليرغم هشدارهاي پليس فتا در خصوص روش هاي متنوع مجرمان سايبري در انجام کلاهبرداري بازهم شاهد وقوع جرائم متعدد و تکراري هستيم که موجب به زحمت افتادن بسياري از هموطنان شده است، لذا لازم است شهروندان توجه بيشتري به هشدارهاي پليسي داشته و نسبت به صحت سنجي امورات خود در اين بستر اقدام نمايند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار