مراسم عزاداری شهادت حضرت امام هادی علیه السلام‌ همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام‌ شهر خنگ شهرستان فلارد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۴۷
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمود خداوردی، با تسلیت شهادت امام دهم شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام‌ گفت:مشهورترین القاب آن حضرت "هادى" و "نقى"است و نزد شیعه امامیه به امام على النقى علیه السلام‌ معروف است.کنیه آن حضرت ابو الحسن است و چون پیش از ایشان امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضاعلیه السلام نیز کنیه ابو الحسن داشته‏اند ایشان را ابو الحسن ثالث مى‏گویند.

 کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: آن حضرت به جهت سکونت ممتد در سامرا به "الفقیه العسکرى" نیز معروف بودند، زیرا شهر سامرا شهرى نظامى و به " العسکر" معروف بوده است و بعضى گفته‏اند" عسکر"محله‏اى از سامرا بوده که آن حضرت و فرزند ارجمندش امام یازدهم در آنجا سکونت داشته‏اند و به آن شهرت یافته‏اند.

وی اظهار داشت: نقش نگین امام همام "حفظ العهود من اخلاق المعبود" درست پیمانى از خوى خداى معبود است و به قولى"من عصى هواه بلغ مناه"  هر که نافرمانى نفس کند به آرزوى خود برسد، بود.

حجت الاسلام خداوردی، افزود: آن حضرت در مبارزه باستمگران کوتاهی نمی کردند، آن امام همام همیشه یاور مظلومان بودند، تمام‌حرکات حضرت امام هادی علیه السلام‌ آگاهی بخشیدن به مردم بود،امروز هم نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی ایران با الگو گیری از ائمه اطهار علیهم السلام برای آگاه نمودن‌مردم جهان تلاش می کندتاصدای مردم‌ غزه، لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان، یمن و مردم ‌مظلوم  عالم را به گوش جهانیان‌برساند.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: کودکان‌مظلوم‌غزه زیر آوار ماندند آن وقت استکبار دم از حقوق بشر می زند نمی دانم این بشری که آنها از آن حرف می زنند کجاست، پروردگارا داد این‌مظلومان‌ از این‌جهانخوران بگیر،

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد،با تسلیت شهادت مظلومانه ابن الرضا حضرت امام هادی علیه السلام‌ گفت: اقامه نماز مغرب و عشا،تلاوت کلام نورانی وحی،ذکر مصیبت، مداحی، قرائت زیارت عاشورا و پذیرایی  از برنامه های شب شهادت حضرت امام‌هادی علیه السلام‌بود.

ارسال نظرات