در واکاوی کلام رهبری در دیدار با ورزشکاران مطرح شد؛
زنجان-استاد دانشگاه زنجان و مسئول بسیج ورزشکاران استان زنجان گفت: داشتن زیرساخت استاندارد، دانش و علم روز دنیا ، دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی و ایجاد حکمرانی خوب در ورزش می تواند ما را به داشتن ورزش قوی نزدیک کند.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۴۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

چرا

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رهبر انقلاب اسلامی روز یکم آذر ماه سال جاری در دیدار صمیمانه مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و جمع دیگری از قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی ، با تاکید براینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، بیان داشتند: قوت ورزش به اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی، ترکیب تیم‌های ملی و در مراقبت جدی در بروز آفت در ورزش است.

 

در این راستا؛خبرنگار بسیج زنجان به گفت وگو با رضا صادقی؛ دکترای رشته ی تربیت بدنی، استاد دانشگاه زنجان و مسئول بسیج ورزشکاران در این زمینه پرداخته است.

 

صادقی در رابطه کلید واژه "ایران قوی - ورزش قوی" که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان مطرح شد اظهار داشت: زیرساخت استاندارد ،دانش و علم روز دنیا ، دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی و ایجاد حکمرانی خوب در ورزش دیپلماسی می تواند ما را به داشتن ورزش قوی نزدیک کند.

 

وی ادامه داد: داشتن زیرساخت استاندارد و به روز دنیا یکی از شاخص های قوی بودن ورزش است و اگر بخواهیم در زمینه ورزش رشد داشته و به عنوان یکی از قطب های ورزشی دنیا در تمامی رشته های ورزشی اعم از انفرادی و گروهی شناخته شویم نیاز به زیرساخت، اماکن، تجهیزات و لوازم بروز حداقلی برای برگزاری رویدادهای ورزشی طبق استانداردهای ورزشی مشخص جهان باشیم.

 

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در ادامه دستیابی به دانش و علم روز دنیا را نیز شاخص مهم دیگری دانست و تصریح کرد: خروجی ورزش قهرمانی در کسب مدال ها مشخص می شود و خروجی ورزش همگانی از میزان مشارکت افراد در فعالیت های ورزشی و برای سرآمد شدن در هر دو بخش باید به سلاح علم روز دنیا مسلح شویم که بخشی از آن را در کشور داریم و تولید می کنیم و بخشی را نیز باید از علم تولید شده باید بهره بگیریم تا رو به جلو حرکت کنیم.

 

دکترای رشته ی تربیت بدنی در خصوص دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی اظهار داشت: در بخش کیفی باید مربیان با سطوح بالای فنی و علم روز دنیا داشته باشیم که دغدغه رشد ورزش را داشته باشند و تعداد ورزشکاران و مربیان و داوران و جامعه ورزشی و میزان مشارکت افراد در فعالیت های ورزشی نیز در بخش کمی و هم راستا با بخش کیفی مطرح است و این مهم از شاخص های توسعه یافتگی ورزش و قوی بودن آن در هر کشوری است.

 

وی افزود: ایجاد حکمرانی خوب در ورزش یعنی اینکه رویه و جریان اداره ورزش کشور مشخص شود و مقررات ساده و بروز باشند چرا که اصلاح مکرر آیین نامه ها پیچیدگی ایجاد می کند و جریان اصلی را تحت تأثیر قرار می دهد و برای داشتن حکمرانی خوب در ورزش باید مسائل فنی و مدیریتی در انتخاب رؤسای فدراسیون ها، مدیران کل، روسای هیات ها و حتی وزیر و معاونینش .... در نظر گرفته شود.

 

این فعال و متخصص ورزشی تصریح کرد: باید در بخش تعاملات خارجی ورزش کشور دیپلماسی فعال ورزشی ایجاد شود و در بخش های مختلف سازمان های بین المللی اعم از فدراسیون های جهانی، کنفدراسیون های قاره ای، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و بقیه سازمان های بین المللی کرسی های با نفوذ داشته باشیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار