خبرهای داغ:
معاون کمیته امداد امام (ره) خبر داد:

تلاش برای حل مشکل ضمانت تسهیلات بانکی مددجویان تا پایان سال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت حدود ۱۷۵ هزار فقره تسهیلات به مددجویان این نهاد و به‌صورت متوسط به هر نفر حدود ۱۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۸۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مرتضی فیروزآبادی در حاشیه برگزاری جشن خودکفایی و توانمندسازی ۱۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) خوزستان که امروز (۲۷ دی‌ ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال باید حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی پرداخت کنیم. تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم معادل حدود ۵۰ درصد پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته یک مقدار عقب هستیم. سال گذشته در چنین بازه زمانی ۷۰ درصد تسهیلات را پرداخت کرده بودیم. 

او با اشاره به پرداخت تسهیلات در دو مرحله، بیان کرد: طبق این تسهیلات تاکنون ۱۵۵ هزار شغل ایجاد شده و ۲۰ هزار شغل نیز در حال طی کردن فرآیند است.  

فیروزآبادی گفت: امسال بانک‌ها تغییرات زیادی داشتند و شرایط متفاوت شد. اکنون در پرداخت‌های تسهیلات کمی عقب هستیم. اولویت کنونی ما این است که با کمک بانک‌ها این عدد را تا پایان سال پوشش دهیم.

وی افزود: اکنون حدود ۹۱ هزار پرونده معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان در بانک‌ها وجود دارد و باید متناسب با اولویت‌ها، تسهیلات را پرداخت کنند. اگر در ماه‌های پایانی سال این رقم پرداخت شود به درصد خوبی از برنامه می‌رسیم.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مساله مهمی با بانک‌ها در بحث تضمین داریم؛ در این‌باره از ابتدای سال گذشته راه‌اندازی صندوق تضمین را پیگیری کردیم تا خودمان ضمانت‌نامه برای افراد دریافت‌کننده تسهیلات صادر کنیم. اکنون این کار در سه استان گلستان، مرکزی و اصفهان به‌صورت پایلوت در حال انجام است تا گرفتن ضمانت تسهیل شود. امیدواریم امسال موضوع ضمانت که مانع مهمی است، رفع شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها