خبرهای داغ:
در دیدار رئیس جمهور با اقشار مردم شهرستان فیروزکوه مطرح شد؛

حمایت دولت از کشاورزی و دامداری در منطقه/ توسعه اقتصاد گردشگری از اولویت‌های دولت است

رئیس جمهور گفت: اگر اقتصاد گردشگری منطقه که از اولویت‌های دولت هم است، فعال شود، به اشتغال‌زایی برای جوانان کمک خواهد کرد. منطقه علاوه بر داشتن ظرفیت دامداری و کشاورزی، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت صنعتی دارد
کد خبر: ۹۵۷۱۲۳۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که صبح امروز به شهرستان فیروزکوه و دماوند سفر کرده است، در دیدار اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: سفر به استان‌ها محدود به مراکز استانی نیست، در این مدت توفیق داشتم تا به اطراف تهران که هر منطقه‌اش یک استان محسوب می‌شود سر بزنم.

وی با بیان اینکه اطراف تهران زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد؛ مردم بسیار عزیز دارد که باید به آن‌ها توجه شود؛ اگر هم کمبودی وجود دارد، باید برطرف شود، ادامه داد: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبود‌ها و مشکلات و سپس حل آن‌هاست آن هم با کمک مسئولین، فرهیختگان و مردم استان.

رئیس جمهور گفت: از ظرفیت‌های بسیار بااهمیت این منطقه؛ موضوع کشاورزی است، باید برای کشاورزی پرمحصول اینجا سرمایه‌گذاری کرد. برای محصولات کشاورزی اینجا باید بازار وجود داشته باشد، کشاورز نباید دغدغه آب برای زمین کشاورزی داشته باشد، کشاورز نباید دغدغه فروش محصولاتش را داشته باشد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: بنای دولت بر حمایت از کشاورزی و دامداری در منطقه است؛ ان‌شاالله با کمک مردم منطقه شرایط کشاورزی و دامداری در فیروزکوه متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کار ساخت سد نمرود از سال ۸۴ آغاز شده و نباید تا الان طول می‌کشید، تأکید کرد: دولت با بررسی‌های کارشناسی مقرر کرد حداکثر تا یک سال دیگر این سد کارهایش انجام‌گیرد و مردم در جریان منافع این سد قرار گیرند. نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است؛ ساماندهی طرح‌های نیمه‌کاره برای دولت مهم است. سرکشی دولت به شهرستان‌ها و طرح‌ها برای بهره‌برداری و افتتاح نیست، بلکه برای بررسی مشکلات پروژه‌های متوقف شده و نیمه‌تمام است.

رئیس جمهور گفت: اگر اقتصاد گردشگری منطقه که از اولویت‌های دولت هم هست، فعال شود، به اشتغال‌زایی برای جوانان کمک خواهد کرد. منطقه علاوه بر داشتن ظرفیت دامداری و کشاورزی، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت صنعتی دارد که می‌تواند فعال‌تر شود. فعال شدن صنعت در منطقه به وجود زیرساخت‌ها بستگی دارد، زیرساخت‌هایی مثل تامین برق که در دولت حتما دنبال خواهد شد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی است. حضور با معنای شما مردم پشتوانه مهمی برای انقلاب، اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف نظام است و این حضور از مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود. در کنار قدرت نظامی، علمی، فناوری و اقتصادی، حضور مردم در صحنه قدرت‌آفرین است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه سلامت برای دولت بسیار مهم است و اقدامات خوبی هم در این دولت صورت‌گرفته است، بیان کرد: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی که مدت‌ها از ساخت آن گذشته بود، در این دولت تکمیل و به بهره‌برداری رسید مانند بیمارستان سی‌ساله شهریار. یکی از زیرساخت‌های مهم برای مهمان‌پذیری حوزه سلامت و درمان است که برای فیروزکوه در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار