رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور:

مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور دارند

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: مردم در مسیر مقابله با مفاسد اقتصادی نقش اول و تعیین‌کننده‌ای دارند و می‌توانند به ما کمک کنند.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۸۰
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «تهران پرس»، اختتامیه جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، امروز پنجشنبه ۲۸ دی با حضور فعالان این عرصه، حجت الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور، سردار سرتیپ رحیم نوعی اقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس، داود گودرزی دبیر جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، و سید محمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در سالن حجاب تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در این مراسم، مبارزه جدی با فساد باعث امیدآفرینی در مردم می‌شود، اظهار داشت: هر فرد و مسئولی در هر مسئولیتی که به او سپرده شده است، نباید از مبارزه با فساد در بخش مدیریتی خود اجتناب و دریغ کند.

وی افزود: ما در حکمرانی مطلوب و کارآمد اصولی داریم و اگر این اصول طبق ارزش‌های اسلامی و انقلابی نباشد، نابسامانی‌ها بوجود می‌آیند. یکی از اصول حکمرانی مطلوب و مبتنی بر آموزه‌های دینی، داشتن برنامه و چشم‌انداز است و هیچ زمانی ما بدون برنامه و نقشه راه نبودیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور تاکید کرد: اصل دیگر، حکمرانی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، داشتن مدیران مسئولیت‌پذیر و ساده‌زیست و دارای دانش انجام آن ماموریت را می‌خواهد و رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم در این خصوص، سخنرانی‌های متعددی داشتند و تاکید کردند که پرهیز از تنبلی، فعالیت جهادی، انقلابی و برای خدا کار کردن جزو اصول حکمرانی مطلوب مورد رضایت مردم است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: داشتن برنامه، اجرای قانون، مدیر توانمند و نظارت چند محور مهم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و در قرآن بار‌ها به موضوع و اهمیت نظارت تاکید شده است و چندین بار هم امام علی(ع) در نهج البلاغه به اهمیت نظارت تاکید داشته‌اند. یکی از توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر راجب نظارت و بازرسی بود که این کار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی نظارت در راه مقابله با مفاسد اقتصادی را در دو محور دانست و افزود: نظارت در دو سطح است؛ یکی در حاکمیت و دسته‌های اجرایی و حاکمیتی، یکی هم نظارت مردمی است؛ یعنی تشکل‌های مردمی برای مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور، اهمیت زیادی دارند.

حجت الاسلام درویشیان تصریح کرد: برای پیشگیری از فساد در کشور، وجود قرارگاه‌های مردمی تشکیل شده است و اهمیت زیادی در این حوزه دارد، چرا که هر جا مردم حضور دارند کار‌ها به نحو احسنت انجام می‌شود و سرعت بیشتری دارد، مثل نخستین سال‌های دوران دفاع مقدس که با کمک مردم، تیم‌های منافقین در کشور شناسایی و منهدم شدند و بدون کمک مردم، این کار سخت به نظر می‌رسید و به همین شکل، در مسیر مقابله با مفاسد اقتصادی، مردم نقش اول و تعیین کننده‌ای دارند.

گفتنی است در اختتامیه اولین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، علاوه بر تقدیر از آثار علمی و هنری برگزیده، از مدیران، فعالان دانشجویی، مردمی و رسانه‌ای موفق در عرصه مبارزه با پدیده فساد نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات