خبرهای داغ:

برگزاری کرسی تفسیر و تلاوت قرآن کریم به همت اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر

 همدان- کرسی تفسیر و تلاوت قرآن کریم به همت اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر و با همکاری اداره آموزش و پرورش، بسیج ادارات، کارخانجات و اصناف، پایگاه ولایت و کانون خدمت رضوی ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۷۹
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کرسی تفسیر و تلاوت قرآن کریم به همت اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر و با همکاری اداره آموزش و پرورش، بسیج ادارات، کارخانجات و اصناف، پایگاه ولایت و کانون خدمت رضوی در حسینیه  سیدالشهداء (ع) ملایر برگزار شد.

این نشست معنوی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و با هدف گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و محکومیت این جنایت دردناک با حضور روسای ادارات، مسؤلان پایگاه‌های بسیج، دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

در این محفل انس با قرآن کریم دو قاری مطرح شهرستان ملایر آقایان غلامرضا فارسی و احسان بيات با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم حضار علاقمند به کلام نورانی خدواند متعال را به فیض رساندند.

بعد از تلاوت قرآن کریم حجت‌الاسلام شمس نکاتی را درباره انس با قرآن مجید به ویژه ارتباط نسل جوان‌ با این معجزه پیامبر مهربانی بیان کرد و با معرفی کتاب تفسیر مجمع البیان (تفسیرطبرسی)، این کتاب را از مهم‌ترین تفاسیر قرآن کریم نوشته فضل بن حسن طبرسی (متوفای ۵۴۸ق) عالم دینی و مفسر شیعی دانست.

وی گفت: این تفسیر را دانشمندان شیعه و سنی ستوده و از آن به عنوان یکی از منابع قدیم تفسیری یاد کرده‌اند؛ مجمع البیان از گونه تفاسیر ادبی قرآن است و پژوهشگران، اهمیت این اثر را در جامعیت، اتقان و استحکام مطالب، ترتیب دقیق، تفسیر روشن و سودمند و انصاف در نقد و بررسی آرا دانسته‌اند.

گفتنی است؛ در این برنامه نورانی گروه سرود «یاران حاج قاسم» سرود خود را به نام (سربازان وطن) با شور و شوق وصف نشدنی تقدیم حاضرین در این محفل نورانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات