خبرهای داغ:
جهاد خدمت در عمل اتفاق می افتد نه با حرف و شعار و جهادگران این میدان همواره در صدد رونق کسب و کار مردم و امیددادن به عموم مردم هستند.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۹۶
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد فرمودند: «همه جهاد به جبهه رفتن نیست. هر جا هستید می‌توانید مجاهد فی سبیل الله باشید.» این جمله رهبر معظم انقلاب که به صورت کامل واضح و مبرهن از سوی اهمیت جهاد را تفسیر و از سوی دیگر به تبیین اهمیت جهاد پرداخته شده است.

جهاد خدمت در عمل اتفاق می افتد نه با حرف و شعار و درحقیقت خدمت جهادی کاری است که نه ریا و افشاگری می طلبد و نه خستگی. جهادگران این میدان انسانهایی بی آلایشند که گوش به فرمان ولی خود همواره درصدد رونق کسب و کار مردم، امیددادن به عموم مردم و گره گشایی و حل و فصل مشکلات مردم در برهه ها و شرایط مختلف از وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل و زلزله گرفته تا شیوع بیماری.

در مسیر خدمت‌رسانی جهادگونه به اقشار مختلف مردم نام سازمان‌هایی همچون بسیج و دیگر نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد می‌درخشد.

اشتغال‌زایی 5 هزار نفری اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال

مهدی کاشفی، مسئول بسیج سازندگی استان سمنان گفت: به کمک طرح‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال 1402 تا به امروز برای پنج هزار و 200 نفر در این استان اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل به کمک طرح‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بسیج سازندگی و اقشار تخصصی بسیج در استان سمنان احیا شده است و به عبارتی به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به کارنامه درخشانی که اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان داشته است، گفت: با اجرای طرح‌های بسیج سازندگی، اقشار تخصصی بسیج، طرح‌های اشتغال‌زایی و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی امسال پنج هزار و 200 فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

کاشفی خاطرنشان کرد: در مجموع در مدت یک سال گذشته یک هزار و 950 مورد ایجاد اشتغال و سه هزار و 250 مورد تثبیت اشتغال در استان سمنان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان سمنان در ۱۲ کارگروه تخصصی نظیر بهداشت و درمان، رسانه، جهاد تبیین، زنان و خانواده، فرهنگی، پدافند غیرعامل، کشاورزی و دانش‌بنیان و ... مشغول خدمت‌رسانی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان تصریح کرد: پنج رزمایش جهادی در قالب ۴۱۰ اعزام برادران و ۲۳۷ گروه جهادی خواهران به مناطق محروم در سال جاری انجام شده است.

کاشفی با اشاره به اجرای فعالیت‌های عمرانی سازمان بسیج سازندگی در پنج قالب گفت: طرح ۱۹۰ واحدی مسکن معسرین با همکاری کمیته امداد انجام شد، ۸۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی، ۴۲ واحد مرمت مسکن نیازمندان، نهضت ملی مسکن با ۹۶۸ واحد در شهر سمنان و ۹۲۸ واحد شاهرود و ۲۰۰ واحد در شهمیرزاد، چهار مورد مرمت گلزارهای شهدا، پنج هزار رول ایزوگام رایگان مسکن محرومین و .... از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی اجرا و در دست اقدام در سال جاری بوده است.

وی افزود: در حوزه مسکن نیز با تفاهم انجام شده با استانداری 25 هزار مسکن در مدت سه سال آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید که پروژه‌های آن‌ها آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در استان افزود: پروژه آب‌رسانی به ۵۲ روستا در سال گذشته با ۹۰ درصد پیشرفت آماده بهره‌برداری تا پایان سال و پروژه آب‌رسانی به ۲۵۴ روستا که شامل همه روستاهای دارای مشکل آبی استان سمنان است، اسفندماه آغاز می‌شود.

کاشفی از حل مشکل آب همه روستاهای استان سمنان طی سه سال آینده خبر داد و گفت: هیچ روستای مشکل‌داری در حوزه آبی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به تعهد بسیج سازندگی در ایجاد 2 هزار و 500 شغل طی سه سال گفت: همچنین در همین مدت قرارداد ساخت ۱۰۰ مدرسه با ۷۰۰ کلاس در روستاها تعهد شده که انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اظهار داشت: طرح احداث ۲۰ مرکز بهداشتی در سه سال، ساخت ۲۰ سوله ورزشی در روستاها و همچنین انتخاب ۵۰ روستای مولد به منظور رفع مشکل اشتغال انجام می‌شود.

کاشفی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی را اجرای 324 پروژه عمرانی و 106 پروژه امنیت غذایی در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این پروژه‌ها در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در مدت سه سال اخیر در استان سمنان 891 میلیارد تومان خدمت در 36 عرصه در بحث کمک مؤمنانه انجام شده است، گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تسهیلات تبصره ۱۶ در سال گذشته به حدود ۲۰۰۰ نفر تسهیلات اشتغال‌زا پرداخت شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان یادآور شد: امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تسهیلات در راستای اشتغال‌زایی در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که در حال اجراست.

کاشفی بیان کرد: امسال بسیج سازندگی با همکاری گروه‌های جهادی اقدام به نصب 210 پنل خورشیدی در استان سمنان کرده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و 300 پنل خورشیدی نیز با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در مدت 2 سال در استان سمنان نصب خواهد شد.

از ارائه 120 نوع خدمت به محرومان تا حمایت از 22 شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان

محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: رسالت کمیته امداد یاری افرادی در جامعه است که به نوعی با مشکلات مختلف از جمله فقر و آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 120 نوع خدمت در مسائل مختلف به افراد تحت پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود، عنوان کرد: حجم ارائه خدمات طی سالیان اخیر چندین برابر شده است.

وی عنوان کرد: توانمندسازی مهم‌ترین مأموریت کمیته امداد در شاخه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی، علمی، حقوقی، پژوهشی و دیگر عرصه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه این نهاد حمایتی با بیش از چهار دهه خدمت به محرومان تبدیل به یک سازمان یادگیرنده شده است و خود را با آخرین الگوهای توانمندسازی همگام کرده است و به عبارتی تبدیل به سازمانی چابک و هوشمند شده است.

ذوالفقاری گفت: کمیته امداد استان سمنان در حال حاضر بیش از 550 دانشجو در بیش از 100 دانشگاه کشور و 170 نخبه در بدنه دانش‌آموزی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی تحت حمایت خود دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مأموریتی که دولت بر دوش کمیته امداد گذاشته است در 2 حوزه اشتغال و مسکن است، گفت: کمیته امداد علاوه بر اعطای تسهیلات در قالب وام‌های کم‌بهره به مددجویان خود مجوز اعطای تسهیلات به پنج دهک پایین جامعه که فاقد شغل هستند و یا بیمه اجباری ندارند را دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به تعهد این نهاد برای ایجاد 4 هزار فرصت شغلی در سال جاری گفت: خوشبختانه سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست اشتغال هم در جذب و هم در ایجاد فرصت شغلی شدیم و امسال نیز جشن توانمندسازی یک هزار و 500 خانوار را در هفته نخست بهمن‌ماه در دستور کار داریم.

ذوالفقاری با اشاره به تحقق 95 درصدی اشتغال به همت کمیته امداد استان سمنان گفت: 60 درصد از اجرای طرح‌های اشتغال در روستا و 40 درصد در مناطق شهری انجام شده است.

وی با اشاره به دریافت درخواست 6 هزار و 900 نفر جهت اشتغال از ابتدای سال تاکنون گفت: این افراد ابتدا به سازمان‌های مربوطه از جمله فنی و حرفه‌ای جهت آموزش معرفی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه حمایت از دانش‌بنیان‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: تاکنون به 22 شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان تسهیلات اشتغال به مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم و چنانچه شرکت دانش‌بنیان برای مددجویان کمیته امداد اشتغال ایجاد کند به ازای هر یک نفر نیز مبلغ 150 میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم.

ذوالفقاری از ایجاد 800 نیروگاه کوچک‌مقیاس پنج کیلوواتی به همت این نهاد حمایتی در استان سمنان خبر داد.

مردم‌داری و مردم یاری دو شاخصه مهمی است که بسیج سازندگی با اقدامات و کارهای جهادی خود و کمیته امداد در حمایت از محرومان و نیازمندان به عینه دیده می‌شود.

به هر روی باید گفت لازمه کار جهادی داشتن روحیه جهادی است که این مهم باید در تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای خدمت هر چه مطلوب به مردم جریان یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها