اعتکاف امسال خانواده‌محور خواهد بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا برنامه اعتکاف به صورت خانواده‌محور در اردبیل برگزار شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۰۷
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

اعتکاف امسال خانواده‌محور خواهد بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی آیین اعتکاف در اردبیل، اظهار داشت: مساجدی را در نظر گرفتیم تا برخی افراد که علاقه‌مند هستند به صورت خانواده‌محور آیین معنوی اعتکاف را برگزار کنند، در مساجد حاضر شده و امکان برپایی آیین‌های اعتکاف را به شکل خانوادگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال همچنین تلاش می‌کنیم تا کودکان در کنار مادرانشان در این مراسم حاضر شده و امکان بهره‌گیری از فیوضات نیمه ماه رجب برای این خانواده‌ها فراهم آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مراسم اعتکاف امسال در بیش از 50 مسجد استان از پنجم تا هفتم بهمن ماه مصادف با 13 تا 15 رجب برگزار خواهد شد.

جعفرزاده افزود: رویکرد امسال آیین اعتکاف توجه به روح معنوی مراسم و مشارکت اعضای خانواده در اعتلای روح و جسم مخاطبان است تا امکان پرورش عواطف و احساسات پاک و معنوی برای نسل نوجوان و جوان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف در مساجد از فردا آغاز می‌شود و امیدواریم با همراهی نوجوانان و جوانان آیین اعتکاف شایسته‌ای را در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای پالایش روح و روان است و قطعا حضور گروه‌های سنی نوجوان و جوان فضایی را فراهم می‌آورد تا بیشتر در مسیر معنویت و عبودیت الهی گام‌های جدی برداشته شود.

جعفرزاده بیان کرد: با همراهی هیأت امنای مساجد در مناطق مختلف شهر تلاش بر این است تا کمک خیرین را برای برگزاری شایسته این مراسم جمع‌آوری کرده و امکان تأمین سحری و افطاری ساده را برای معتکفان مهیا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: برنامه‌های متنوعی برای اعتکاف امسال پیش‌بینی شده که علاوه بر سخنرانی، ادعیه خوانی و مناجات، سعی بر این است تا محافل روخوانی و روان‌خوانی قرآن و تفسیر نیز در مساجد برای معتکفان و علاقه‌مندان برپا شده و مهیا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها