خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار خوزستان بر راه اندازی شهرک‌های خورشیدی به منظور تامین برق صنایع بزرگ استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۰۶
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، محمد خانچی در جلسه کارگروه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی خوزستان به سیاست ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در کشور با هدف کمک به تأمین برق و کاهش ناترازی برق در پیک مصرف اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تولید برق توسط صفحه‌های خورشیدی در استان با جذب سرمایه گذاران رواج یافته و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان این مهم را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای تولید برق از صفحه‌های خورشیدی وارد فعالیت شده‌اند.

خانچی با بیان اینکه ساخت این شهرک‌های تخصصی باید با همراهی و مشارکت بخش خصوصی باشد، ادامه داد: تاکنون در ۴ نقطه از استان در شهر‌های ماهشهر، زهره و اهواز سرمایه گذار مشخص و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان می‌گوید: صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظف هستند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به ۵ درصد برسد، در غیر اینصورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه و از صنایع دریافت کند.

وی اضافه کرد: اجرایی شهرک‌های خورشیدی در استان کمک بسزایی به تأمین برق برای صنایع می‌کند، البته صنایع بزرگ استان موظف هستند با راه اندازی این شهرک‌ها برق مصرفی خود را تأمین کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها