خبرهای داغ:

چندین نیروگاه خورشیدی در خوزستان راه اندازی خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: عملیات اجرایی احداث چند نیروگاه خورشیدی در سطح استان بزودی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۶۹
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی و صنایع فعال در خوزستان عملیات اجرایی چندین نیروگاه خورشیدی در سطح استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی خورشیدی یک نیروی بدون آلودگی است، افزود: استان خوزستان به دلیل بارش‌های کم در سال، ظرفیت و جایگاه مناسبی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: چندین محل برای تاسیس این نیروگاه‌ها شناسایی شده است و مراحل نهایی که مربوط به زمین نیروگاه‌هاست، در حال انجام است.

وی ادامه داد: برخی از صنایع پر مصرف برق استان نیز که در طول سال به دلیل برخی محدودیت‌ها با کاهش فشار برق و بعضا قطعی مواجه هستند؛ برای استفاده شخصی خود در ایجاد نیروگاه خورشیدی پیش قدم شده‌اند.

محمد خانچی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت صادرات برق به کشورهای همسایه را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برای تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی و سیکل ترکیبی که وابستگی بسیاری به آب و گاز دارند، استفاده می‌کنیم که به دلیل محدودیت مصرف آب و گاز ناچاریم به سمت گزینه‌های دیگری برویم تا بتوانیم در پایداری برق موفق عمل کنیم.

وی با توصیه به شرکت‌ها و صنایع جهت استفاده از نیروی خورشیدی برای تامین برق لازم، عنوان کرد: بر اساس قانون صنایع موظف هستند هر ساله به جهت کاهش مصرف، سیستم‌های خود را بهینه سازی کنند که ظرفیت به وجود آمده برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی فرصت بسیار خوبی برای واحدهای تولیدی و صنعتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار