سرلشکر سلامی:

برای داشتن یک جامعه سالم باید به سمت قرآن حرکت کرد/راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند/سپاه و بسیج حافظان حدود الهی هستند

کد خبر: ۹۵۷۲۳۹۸
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

برای داشتن یک جامعه سالم باید به سمت قرآن حرکت کرد/راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند/سپاه و بسیج حافظان حدود الهی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز(۲ بهمن ۱۴۰۲)آیین افتتاحیه ۱۱۴ دارالقرآن بسیج کشور با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و جمعی از فعالان قرآنی سازمان بسیج برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی کشورمان آغاز شد، سرلشکر سلامی طی سخنانی از فعالیت‌های قرآنی بسیج ابراز خرسندی کرد و گفت: از اینکه این رویداد ارزنده در بسیج اجرا می‌شود خوشحال هستم، این اتفاق گام بلند بسیج و در جامعه در عرصه فعالیت‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج حافظان حدود الهی هستند که باید حقایق قرآن را در جامعه جاری کنند تا جامعه تجلی گاه نور خدا در جهان باشد، افزود: راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند. اگر بخواهیم جامعه‌ای ایمن، آرام، سرشار از ایثار، گذشت و مهربانی داشته باشیم باید به سمت قرآن برویم، چون قرآن کریم نور مبین بوده و برای هدایت بشر نازل شده است، قرآن منطق حق است و مومنان و بسیجیان برای ترویج دین الهی باید با قرآن انس و الفت دائمی داشته باشند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: خانه‌ای که تلاوت قرآن در آن صورت می‌گیرد، آن خانه منزلت پیدا می‌کند و این برای ما مهم است. خدا شفای همه درد‌های جوامع و بشریت را در قرآن قرار داده و وقتی ما چنین گنجینه‌ای داریم، دوری کردن از آن ناسپاسی خداوند متعال است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه همه حقایق عالم در قرآن است، بیان کرد: انسان‌هایی که با قرآن مأنوس هستند صراط مستقیم الهی را بهتر پیدا می‌کنند. کار دوستان در بسیج بسیار مقدس است و این کار که در گام نخست ۱۱۴ دارالقرآن آغاز بکار کرده است گامی مهم است و باید ادامه پیدا کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه تحقق جامعه قرآنی برای ما سخت نیست، اظهار کرد: ما جامعه‌ای غنی به لحاظ مادی و معنوی هستیم و خدا قرآن را برای خواندن آسان کرده است و کلید آرامش در قرآن است. قرآن راه جهاد، ایثار، صبر، توکل و ایمان را به ما یاد می‌دهد و همه در این کتاب عظیم بیان شده و هر آیه، راه جدیدی است که مقابل روی ما است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با توصیه به اساتید قرآن گفت: جوانان را تا می‌توانید به سمت قرآن هدایت کنید و بدانید در این جهان پر از آسیب هیچ چیزی مانند قرآن نجات بخش نیست. امیدوارم به برکت بسیج جامعه ما جامعه‌ای قرآنی‌تر شود.

ارسال نظرات