واکنش وزیر صمت به گرانی خودرو؛ مردم باید حوصله کنند، بازار خودرو رو به‌ بهبود است

وزیر صمت امروز گفت: مردم باید حوصله کنند، زیرا وضعیت خوبی خواهیم داشت؛ بازار خودرو روبه‌بهبود است، اما عده‌ای در این بازار به دنبال منافع خود و سود‌های کلان هستند و از این فضا سوءاستفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۷۲۴۰۳
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

واکنش وزیر صمت به گرانی خودرو؛ مردم باید حوصله کنند، بازار خودرو رو به‌ بهبود است

به گزارش بسیج اقتصادی؛ مدتی است که بازار خودرو از آرامش چند ماهه اخیر فاصله گرفته است و روند قیمت‌ها بر مدار افزایش است. به گونه‌ای که بعد از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه اولویت دولت در سال آینده، واردات خودرو نخواهد بود، انتظارات افزایشی بر روند معاملات بازار خودرو حاکم شد و دلالان با سوار شدن بر این موج که دولت اراده‌ای برای واردات خودرو ندارد و در نبود عرضه مناسب از سوی خودروسازان، چشم انداز بازار خودرو تا شب عید افزایشی است، سوار شدند و بسیاری از متقاضیان واقعی خودرو نیز در این بازار دچار سردگمی و کاهش قدرت خرید شدند. از سوی دیگر، در روز‌های گذشته تصمیم سه گانه صمت، خودروسازان و قطعه سازان برای فروش ۱۲۰ هزار خودروی ایران خودرو و سایپا به نرخ ۵ درصد کمتر از بازار آزاد، موجی از انتقاد و حاشیه به بار آورد و منجر به سیگنالی برای افزایش قیمت‌ها نیز شد. هرچند مدتی بعد چنین رویکرد و اقدام خودرویی از سوی وزیر اقتصاد تکذیب شد، اما اثر منفی آن همچنان در بازار قابل ملاحظه است و قیمت گران‌تر از هفته‌های قبل هستند.

حال امروز عباس علی آبادی وزیر صمت در حاشیه بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در جمع خبرنگاران در این باره گفته است: مردم باید حوصله کنند، زیرا وضعیت خوبی خواهیم داشت؛ بازار خودرو روبه‌بهبود است، اما عده‌ای در این بازار به دنبال منافع خود و سود‌های کلان هستند و از این فضا سوءاستفاده می‌کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه تولید خودرو‌های داخلی افزایش خواهیم داد، گفت: تولید خودرو‌های مونتاژی افزایش یافته است. به گفته وزیر صمت: عرضه آزاد در خودرو‌های وارداتی داریم و تا پایان سال تعهدات انجام خواهد شد و از سوی دیگر واردات خودرو نیز ادامه دارد. همچنین خودرو‌های برقی و وارداتی عرضه خواهد شد و مردم می‌توانند انتخاب کنند. وزیر صمت همچنین گفته است: با توجه به وجود بحث واردات خودرو در برنامه هفتم، برای سال آینده نیز نگرانی نداریم.

در این میان، وزیر صمت در خصوص آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان نیز گفته است: "برای رفع موانع واردات خودروی جانبازان هر ۲ پیشنهاد یعنی رفع موانع فروش خودرو و واردات توسط اشخاص به تصویب کارگروه رسید. این تصمیمات باید در هیأت دولت نیز به تصویب برسد. "

ارسال نظرات