زنجان-معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، آمار مشارکت جمعیت هدف استان در پویش ملی سلامت را ۸۷درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۹۶
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

مشارکت ۸۷ درصدی زنجانی‌ها در پویش ملی سلامت

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ داوود رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای پویش سلامت، بیش از ۱۱۸ هزار بیمار مبتلا به پیش فشارخون، ۳۲هزار نفر پره‌دیابتیک و بیش از ۴هزار بیمار مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

 

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: همچنین در این پویش، بیش از ۶۰هزار بیمار دارای سابقه بیماری فشارخون قبلی و ۲۸هزار نفر دارای سابقه بیماری دیابت قبلی، بازشناسایی شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیماران بعد از غربالگری و شناسایی، از طریق سیستم ارجاع به سطح درمانی مربوطه ارجاع شده و تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

 

رحمانی با بیان اینکه پویش ملی سلامت در استان زنجان، همزمان با سراسر کشور از ۲۰آبان آغاز شد و تا پایان دی‌ماه ادامه داشت، ادامه داد: جمعیت هدف این پویش افراد ۱۸سال و بالاتر بودند که تعداد آنها در استان ۷۹۶هزار و ۳۳۳نفر بود و از این تعداد، تا پایان پویش، ۶۹۲هزار و ۸۱۰نفر در این پویش مشارکت کردند.

 

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم در استان از اول بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: افزایش مصرف لبنیات، استفاده از نمک یددار و کنترل مصرف نمک برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است و از همین رو رویکرد پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم در کشور، مصرف نمک یُددار و لبنیات است.

 

وی افزود: با توجه به رواج برخی عادات غذایی ناصحیح در جامعه‌ ما از جمله گرایش به مصرف غذاهای پرنمک و چرب که اثرات زیان‌آوری بر سلامت افراد دارد، لزوم اصلاح ذائقه خصوصا از دوران کودکی مورد تاکید است.

 

رحمانی با بیان اینکه پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم تا ۱۵بهمن ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هفته نخست این پویش از اول تا هفتم بهمن‌ماه به اطلاع‌رسانی در خصوص نوع و مقدار نمک مصرفی در تغذیه روزانه اختصاص دارد و هفته دوم آن به اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف لبنیات اختصاص یافته است.

ارسال نظرات