شورای امنیت ملی عراق: هدف قراردادن پایگاه‌های الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است/ آمریکا به‌جای بمباران، جنگ در غزه را متوقف کند

مشاور امنیت ملی عراق هدف قراردادن پایگاههای الحشد الشعبی توسط آمریکا را نقض حاکمیت این کشور دانست و تأکید کرد که آمریکا به‌جای بمباران پایگاه‌ها و نهادهای ملی عراق جنگ در غزه را متوقف کند.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۰۹
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

شورای امنیت ملی عراق: هدف قراردادن پایگاه‌های الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است/ آمریکا به‌جای بمباران، جنگ در غزه را متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بسیج، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در واکنش به حمله آمریکا به مقر نیروهای الحشد الشعبی در عراق گفت: هدف قرار دادن  مقر و پایگاه‌های الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است و این اقدامات کمکی به آرامش اوضاع نخواهد کرد.

مشاور امنیت ملی عراق خواستار توقف جنگ غزه شده گفت: واشنگتن به‌جای اینکه مقرهای یک نهاد ملی عراق را بمباران کند با اعمال فشار تجاوز نظامی به غزه را متوقف کند.

آمریکا بامداد امروز چهارشنبه به‌بهانه اینکه نیروهای الحشد الشعبی چهار روز پیش (بیستم ژانویه) به پایگاه آمریکا در عین الاسد حمله کرده بودند، پایگاه‌های این نیروها را هدف قرار داد.

ابوآلاء الولائی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق در واکنش به حملات هوایی بامدادی آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی، با بیان اینکه مرحله دوم عملیات تلافی‌جویانه و همبستگی عراقی‌ها آغاز شده است، گفت: عملیات ما علیه آمریکا و رژیم اسرائیل تا زمانی که محاصره علیه غزه شکسته و تجاوزات نظامی متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله نیز در توییتی نوشت: ما در راستای کمک به خویشاوندان خود در غزه، به هدف قرار دادن و انهدام مواضع دشمنان ادامه خواهیم داد تا ماشین کشتار وحشیانه مورد حمایت آمریکا در غزه متوقف شود و محاصره کاملاً لغو شود، این وعده آزادگان است.

 

ارسال نظرات