رییس کمیته امداد مشگین‌شهر:

۱۰۰ درصد تعهدات خودکفایی کمیته امداد مشگین‌شهر عملیاتی شده است

مشگین‌شهر- رییس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: در سال‌جاری تمام تعهدات خودکفایی در مشگین‌شهر تحقق یافته است.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۷۷
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

۱۰۰ درصد تعهدات خودکفایی کمیته امداد مشگین‌شهر عملیاتی شده است

احمدعلی محب در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: در حوزه اشتغال از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ طرح به ارزش ۲۴ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل و از محل تبصره ۱۶ و امداد ولایت پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر تحقق صد درصدی برنامه خودکفایی مددجویان را در سال‌جاری یادآور شد و گفت: تاکنون ۱۰۰ خانوار تحت حمایت به نقطه خودکفایی رسیدند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بیشتر از تعهد ابلاغی بتوانیم در حوزه خودکفایی عملکرد داشته باشیم.

محب افزود: در حوزه آموزش برای ۲۷۱ مددجو آموزش فنی و مهارتی ارائه شده تا خانواده‌های تحت حمایت بتوانند فرصت اشتغال را در حوزه‌های مختلف پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همین مدت ۱۷ مورد کاریابی در شهرستان مشگین‌شهر برای مددجویان انجام شده که تحقق برنامه در زمینه اشتغال و کاریابی بیش از ۱۵۰ درصد بوده است.

محب اضافه کرد: در حوزه مسکن بر اساس تفاهمنامه امضا شده با بنیاد علوی ۳۷ واحد احداث و تحویل خانواده‌های تحت حمایت شده است.

وی بیان کرد: از محل تفاهمنامه سپاه ۱۸ باب مسکن تحویل مددجویان شده و ۴۰ مورد تعمیرات مسکن نیز در سال‌جاری انجام شده است.

محب به کار شاخص این شهرستان در حوزه مسکن اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری پادگان آموزشی شهید بیگلری مشگین‌شهر، ساخت چهار مسکن محرومان به صورت رایگان انجام شده و حتی لوازم خانگی خانواده‌های نیازمند از طریق پادگان تأمین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: پنج مورد تفاهمنامه در این زمینه در حال اجرا است که با پیشرفت ۸۰ درصد روند اجرایی کار را شاهد هستیم و امیدواریم در سال آینده این واحدها تکمیل و تحویل نیازمندان شود.

رییس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: در حوزه مشارکت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل صدقات، چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل زکات و پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از محل طرح اکرام ایتام و محسنین منابع درآمدی از کمک‌های مردمی را داشته‌ایم.

محب گفت: امسال ۱۵۸ سری جهیزیه هر کدام به ارزش ۵۰ میلیون تومان و شامل پنج قلم کالا تهیه و توزیع شده است.

وی کمک خیران را ۲۰۰ میلیون تومان و همراهی پادگان شهید بیگلری را در پشتیبانی از چهار خانواده سیل‌زده منطقه یادآور شد و افزود: در کنار ساخت مسکن، تأمین لوازم خانگی خانه‌های آسیب‌دیده نیز انجام شده است.

محب با قدردانی از حامیان طرح اکرام خاطرنشان کرد: در سال‌جاری میزان مشارکت خیران و حامیان بی‌نظیر بوده و قدردان این حرکت ارزشمند و خداپسندانه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در روزهای گذشته از کمیته امداد به خاطر توسعه و ترویج نماز و مشارکت فعال در برگزاری نماز جماعت با حضور امام جمعه مشگین‌شهر و سایر مسئولان قدردانی شد.

رییس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: با همکاری بخشدار مرادلو و در یک فضای تعاملی، دلجویی از اقشار نیازمند و توزیع بسته‌های معیشتی و گرمایشی در بین خانواده‌های تحت حمایت را شاهد بودیم.

ارسال نظرات