سردار حسن‌زاده:

فرهنگ دفاع مقدس راهگشای تمامی مشکلات است/چشم امید ما به شما دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور است

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: فرهنگ دفاع مقدس راهگشای تمامی مشکلات است و شما دانش‌اموزان باید بهتر از ما یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارید.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۳۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز (چهارشنبه) در یادواره پنج هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز شهید شهر تهران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالانه در میدان حضور داشتند.

سردار حسن‌زاده در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوران دانش‌آموزی خود گفت: روبه‌روی مدرسه ما یک مغازه کفاشی بود که شخصی به نام «شیرازی‌ها» در آن کار می‌کرد؛ آقای شیرازی‌ها فردی انقلابی بود که در سطح منطقه و در ساماندهی تظاهرات مردم علیه رژیم ستم‌شاهی نقش فعالی داشت.

وی افزود: روزی در نخستین ایام پیروزی انقلاب اسلامی از روبه‌روی مدرسه ما صدای انفجار آمد؛ وقتی برای آگاهی از دلیل این امر از مدرسه بیرون رفتیم، دیدیم که مغازه آقای شیرازی‌ها در آتش می‌سوزد؛ منافقین به جرم انقلابی بودنِ او و حمایتش از نظام اسلامی با استفاده از نارنجک، او را به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با تأکید بر لزوم وجود نشاط و شادابی در دانش‌آموزان و نسل جوان، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم عنوان کرد: بدانید که چشم امید ما به شما دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور است.

سردار حسن‌زاده در پایان بر ضرورت بهره‌مندی از فرهنگ و تجارب دفاع مقدس تأکید و خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس راهگشای تمامی مشکلات است و شما دانش‌آموزان باید بهتر از ما یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارید.

ارسال نظرات