۲۲ هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طبق برنامه ریزی‌های جمعیت مقرر بود امسال ۲۱ هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان شوند که در حال حاضر این تعداد به ۲۲ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۹۳
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

۲۲ هزار نفر عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، با تشریح وظایف جمعیت هلال احمر استان اردبیل و اقدامات جمعیت در بارش‌های اخیر اظهار کرد: بخش امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان از قوی‌ترین مجموعه‌های امداد و نجات کشور به شمار می رود و هر جا لازم باشد حضور دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان ۱۴ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه موقت فعال دارد، در خصوص خدمات جمعیت در فصل زمستان افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان معمولا در ماه‌های آذر هر سال طرح مشترکی به همراه پلیس راه، راهداری، اورژانس و امداد خودرو در استان برگزار و دستگاه‌ها آماده ارائه خدمات به شهروندان می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در بارش‌های اخیر امدادگران جمعیت هلال احمر استان علاوه بر امدادرسانی به ۱۱۹ نفر، ۳۱ خودرو گرفتار در برف را نجات دادند ، همچنین در این مدت هفت نفر اسکان و سه نفر انتقال داده شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های جمعیت در بخش آموزش شهروندان اظهار کرد: جمعیت علاوه بر ارائه آموزش‌های عمومی به کسانی که می‌خواهند عضو جمعیت شوند، دوره های تخصصی برگزار می‌کند که در این زمینه پارسال ۱۲ دوره تخصصی برای ۲۵۸ نجاتگر و امدادگر جمعیت بر اساس نوع حوادثی که در استان رخ می دهد ارائه شد.

قویدل خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال نیز ۶۵ دوره همگانی با همکاری دستگاه های اجرایی ، مدارس و یا هر دستگاه های متقاضی برگزاری دوره‌ برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین با اشاره به فعالیت‌های معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از ارکان معاونت امداد و نجات سازمان داوطلبان است که اعضای آن بالای ۳۵ سال هستند، سازمان جوانان این معاونت از غنچه‌های هلال تا ۳۵ سال هستند و این ۲ گروه فعالیت‌های گسترده ای را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان جوانان و معاونت جوانان مقرر بود تا آخر امسال ۲۱ هزار نفر عضو جوانان جمعیت هلال احمر شوند در حال حاضر ۲۲ هزار جوان عضو سازمان جوانان شدند.

قویدل همچنین با اشاره به اجرای طرح قدم تا قدم به بهشت از سوی این جمعیت در سال جاری گفت: در قالب این طرح که در ایام شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد، ۲۱۰ نفر از جوانان در مشهد مقدس فعالیت‌های امدادی ارائه کردند ، در این راستا هم اکنون هم از کسانی که به مشهد اعزام شده بودند ۲۰ نفر به کربلای معلی اعزام شدند و دومین گروه هم روز شنبه اعزام خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اربیل اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های جمعیت تیم‌های سحر است که این امدادگران سفیرهای حمایت روانی و اجتماعی هستند و با توجه به آموزش‌هایی که می‌بینند در زمان وقوع حوادث بزرگ مثل سیل و زلزله با استفاده از آخرین روش‌های مقابله با استرس، تلاش می‌کنند کودکان و خانواده‌ها را به روال عادی زندگی بازگردانند.

قویدل همچنین از اجرای طرح نذر خدمت با همکاری ۱۶ دستگاه در یکی از دهستان‌های شهرستان بیله سوار در سال جاری خبر داد و افزود: در این طرح هر کدام از دستگاه‌ها به فراخور امکانات و توانی که داشتند اقدام به ارائه خدمت به اهالی ۱۳ روستا در شهرستان بیله سوار کردند.

وی تسطیح جاده، افتتاح منزل مسکونی، راه‌اندازی نانوایی و خانه بهداشت را از جمله این خدمات ذکر کرد و اضافه کرد: برای آبرسانی به این روستاها هم شرکت آب و فاضلاب استان در مرحله تملک زمین است تا مشکل آب اهالی منطقه حل شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نشان داد که می‌توان با هم افزایی خدمات و کارهای بزرگی به شهروندان و اهالی استان ارائه کرد و این برنامه در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه عضوگیری جمعیت هلال احمر هم گفت: جمعیت هلال احمر تنها نهادی است که بر اساس اساسنامه‌ای که دارد، با دین، مذهب، رنگ، جنس و قومیت افراد کاری ندارد و هر کسی دوست داشته باشد، خدمات بشر دوستانه ارائه کند می تواند عضو جمعیت شود.

قویدل خاطرنشان کرد: کسانی که قصد پیوستن به جمعیت را دارند می‌توانند به شعب جمعیت در شهرستان‌ها و یا سایت جمعیت هلال احمر مراجعه و ضمن عضویت آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

ارسال نظرات