امام جمعه اردبیل بیان کرد

سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای انتقال خط دوم گاز اردبیل

امام جمعه اردبیل گفت: دولت برای انتقال خط دوم گاز به استان اردبیل ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه گذاشته است که با طی مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری از عسلویه آمده و از ایستگاه چلوند به طرف استان اردبیل ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۲۹
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای انتقال خط دوم گاز اردبیل

آیت الله سید حسن عاملی اظهار کرد: دولت در خصوص گاز در استان ما سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده است زمانی به من اطلاع دادند که استان اردبیل در منتهی الیه خط گاز کشور است و فقط یک لوله آن را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در نتیجه اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد و لوله قطع شود فاجعه عظیمی رخ می‌دهد یا اگر مصرف در کشور زیاد باشد ممکن است گاز به استان اردبیل نرسد از این رو با وزیر نفت وقت مکاتبه و خطر را گوشزد کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: به دنبال مکاتبه فوق، مسئولین استان با تمام توان دنبال موضوع رفتند تا اینکه دولت محترم یک خط دیگر از چلوند به اردبیل کشید و توسعه لوله در داخل استان به شهرهای مختلف استان شروع شد.

وی افزود: دولت در این خصوص سه هزار میلیارد تومان هزینه گذاشته است گاز با طی مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری از عسلویه می‌آید سپس از ایستگاه چلوند به طرف استان اردبیل ادامه می‌یابد.

آیت الله عاملی بیان کرد: تعجب می‌کنم که چرا دولتمردان در تبیین این گونه خدمات بزرگ که از برکات انقلاب اسلامی است کوتاهی می‌کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترامام جمعه اردبیل، آیت الله عاملی گفت: اگر خط دوم انتقال گاز چلوند به اردبیل اقدام نمی‌شد علاوه بر احتمال هر لحظه قطعی گاز، کارخانجات بزرگ در استان دچار مشکل می شدند چون با یک لوله گاز مصرف آنها تامین نمی‌ گردد. بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای کشور در پارس آباد احداث شده طبعاً بدون گاز امکان احداث و تولید نیست.

ارسال نظرات