خبرهای داغ:
ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی با عنوان هواشناسی کشاورزی، کم بارشی، افزایش دما و راهکار مقابله در مراکز تحقیقات کشاورزی استان خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۳۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت و جایگاه توصیه‌های هواشناسی در بخش کشاورزی و شیوه‌های استخراج تجزیه و تحلیل و دستیابی به آنها، ارائه آخرین اطلاعات کاربردی در خصوص وضعیت بارندگی‌ها در سال زراعی جاری از جمله اهداف برگزاری این کاروان ترویجی است.

سید یعقوب هاشمی با بیان اینکه سال گذشته اولین کاروان بهره‌وری الگوی کشت در مراکز تحقیقاتی استان برگزار شد گفت: ارائه آخرین توصیه‌های علمی و فنی برای مقابله با کم بارشی و افزایش دما در سال زراعی جاری و اهمیت توجه به بیمه محصولات کشاورزی برای افزایش تاب‌آوری در مقابل مخاطرات احتمالی از دیگر اهداف برگزاری این برنامه ترویجی است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر ضرورت ارایه آموزش‌های لازم در خصوص هواشناسی کشاورزی کم بارشی و افزایش دما تاکید کرد و افزود: راهکار‌های مقابله با این موارد به کشاورزان آموزش داده می‌شود تا بهره‌برداران بتوانند پس از کشت محصولات در زمان مواجهه با بارش‌های ناچیز و دمای غیر قابل انتظار، اقدام مناسب را انجام دهند.

وی ادامه داد: کاروان ترویج به منظور بهره‌وری از بسیج گسترده محققان، کارشناسان و مروجان کشاورزی برای حضور در عرصه‌های تولید محصولات کشاورزی، برقراری ارتباط و پاسخگویی به سوالات ابهامات و برطرف‌کردن نیاز‌های علمی و فنی کشاورزان تشکیل شده است.

هاشمی بیان کرد: مخاطبان این کاروان ترویجی، مدیران، کارشناسان و مروجان کشاورزی، شبکه عاملان ترویج کشاورزی، اصناف و تشکل‌های بخش کشاورزی وتولیدکنندگان محصولات کشاورزی با اولویت کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی زیر پوشش الگوی کشت و کشاورزی قراردادی هستند.

ششمین کاروان ترویج‌بهره وری ویژه الگوی کشت ملی و ایستگاه‌های هواشناسی روز یکشنبه همزمان در مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی واقع در کیلومتر ۶ جاده اهواز- خرمشهر و ایستگاه هواشناسی مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول برگزار شد.

استان خوزستان با تولید افزون بر ۱۷ میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی، ۲۰ درصد مواد غذایی کشور را تامین می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها