خبرهای داغ:
حافظ کل قرآن کریم گفت: حرکت بسیج در برگزاری خانوادگی مسابقات قرآن کریم قابل‌تحسین است؛ زیرا هم فرزندان تشویق می‌شوند هم باعث آشنایی خانواده‌های قرآنی می‌شود تا از تجربیات هم در تربیت فرزندان قرآنی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۲۷
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

فاطمه فتحی حافظ کل قرآن کریم از مشهدالرضا که با همسر و دو فرزند خود در مسابقات قرآن بسیج بخش خانوادگی شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ظهار داشت: فرزند بزرگم مهدی ۹ سال دارد و ۲۵ سوره قرآن کریم را حفظ است و در کنار قرائت قرآن کریم حفظ دیگر سوره‌های قرآن کریم را نیز ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که با داشتن فرزند کوچک فعالیت‌های قرآنی برای شما سخت نیست؟ اضافه کرد: فرزندانمان هرگز مانع فعالیت قرآنی من و پدرشان نیستند پسر کوچک‌تر نیز سه سال دارد و هنگامی که پسر بزرگم مشغول حفظ قرآن است او نیز علاقه نشان داده و با برادرش زمزمه‌های می‌کند این نشان‌دهنده الگوگیری فرزندان در خانواده از بزرگ‌ترهای خود است.

فتحی خاطرنشان کرد: همسرم جعفر عابدی طلبه است و کارشناسی علوم قرآنی دارد و مشغول فعالیت‌های قرآنی و تبلیغی است، من هم مدتی مربی حفظ قرآن کریم بودم اکنون زمان خود را بیشتر صرف خانواده و فرزندانم و تربیت قرآنی آن‌ها می‌کنم.

حافظ کل قرآن کریم تأکید کرد: بچه‌ها را برای نزدیک‌شدن به قرآن چه حفظ قرآن و چه قرائت قرآن باید تشویق کرد و باتوجه‌به روحیات آنها زمینه را در محیط خانه فراهم کرد و از طرفی بسیار پیگیر کار فعالیت قرآنی فرزندانم هستم و همیشه آن‌ها را همراهی می‌کنم همسرم نیز با دیدن علاقه و پیشرفت پسر بزرگم در زمینه قرآنی زمان بیشتری برای او اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: پسر کوچک‌تر را نیز در مسیر قرآن تربیت خواهم کرد یکی از برنامه‌های ما شرکت خانوادگی در مجالس و جلسات قرآنی است، قرآنی شدن فرزندان در اخلاق و تربیت آنها تأثیر مستقیم دارد این را شخصاً مشاهده کردم قرآن باعث آرامش و متانت فرزندانم شده است.

فتحی بیان داشت: وقتی والدین در منزل قرآن قرائت می‌کنند کودکان نیز علاقه‌مند شده و حتی ناخودآگاه آنها نیز یاد می‌گیرند یکی از دلایلی که کودکانی که خانواده قرآنی دارند در کلاس‌های قرآنی بهتر از دیگران یاد می‌گیرند همان محیط خانواده است که پیش‌زمینه خوبی برای فرزندان است.

حافظ کل قرآن کریم اظهار داشت: وقتی در مسابقات قرآن شرکت می‌کردم پسرم را نیز با خود همراه می‌کردم و این باعث علاقه‌مندی او به قرآن شد، حرکت بسیج در برگزاری خانوادگی مسابقات قرآن کریم قابل‌تحسین است؛ زیرا هم فرزندان تشویق می‌شوند هم باعث آشنایی خانواده‌های قرآنی می‌شود تا از تجربیات هم در تربیت فرزندان قرآنی استفاده کنند.

وی گفت: شیوه برگزاری مسابقات قرآن بسیج کشور با همه مسابقاتی که رفتم متفاوت است اهمیت به خانواده رکن این مسابقات است از طرفی استعدادهای زیادی در مسابقات قرآن بسیج کشور کشف می‌شود امیدوارم این نوع مسابقات ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات