۲۸۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل زیر کشت گندم رفت

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: در سال زراعی جاری محصول گندم در ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان کشت شده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۲۲
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

۲۸۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل زیر کشت گندم رفت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، احمد شهریار گفت: این میزان محصول در ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل کشت شده و سطح سبز خوبی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۲ هزار هکتاری سطح کشت گندم در استان طی سال زراعی جاری افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط بارش در ماه‌های پیش رو، بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول گندم در استان اردبیل تولید شود.

او با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها و کسب رتبه اول کشوری توسط جهاد کشاورزی این استان در این زمینه گفت: در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها، ۱۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است.

شهریار افزود: در اجرای این طرح اقدامات کارشناسی، اجرایی، ترویجی و نظارتی در اراضی زراعی ۱۲ شهرستان استان اردبیل با به کارگیری ۲۰۳ کارشناس متخصص در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در دست اجراست.

او با تشریح بارش خوب ۲ هفته اخیر در سطح استان اردبیل گفت: این بارش در شرایطی که مزارع استان دچار تنش خشکسالی و برخی آفات از جمله جوندگان، شته، بید کلم، بیماری‌های قارچی کلم و شته روسی شده بود، بسیار مناسب و به موقع اتفاق افتاد و امیدواریم که در ادامه بارش طی ماه‌های پیش رو، تولید خوب در عرصه غلات استان رقم بخورد.

شهریار همچنین با اشاره به خرید ۲۸۰ هزار تن محصول گندم و ۲۰ هزار تن بذر مرغوب از گندم‌کاران استان اردبیل در سال زراعی گذشته به رغم درگیر بودن همه استان با پدیده خشکسالی شدید افزود: اردبیل یکی از ۱۰ استان برتر تولید محصول راهبردی گندم کشور محسوب می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: این استان با پنج واحد سیلو و ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره ‌ازی گندم، یکی از قطب‌های تولید غلات کشور به شمار می‌رود.

ارسال نظرات