خبرهای داغ:
شاهرود_ در آیین رونمایی از کتب دفاع مقدس در شاهرود بر فرهنگ سازی ایثار و شهادت در نسل نوجوان و جوان و مقدس بودن هنر نگاشتن تاکید شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۶۷
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

فرهنگ سازی ایثار و شهادت برای نسل جوان/برترین هنر نگاشتن استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام صلائی جلایی امام جمعه شهر رویان در آیین رونمایی از دو‌کتاب حوزه دفاع مقدس در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه همانطور که در جامعه روح جمعی داریم وقتی خاطرات شهدا را جمع می‌کنیم در قالب کتاب روح جمعی ایجاد می‌شود و روح جدیدی اتفاق می‌افتاد و با انسان می‌تواند گفتگو کند، افزود: دغدغه ما انتقال خاطرات شهدا است به نسل جدید و فرهنگ سازی و این امر باید به گونه‌ای منتقل شود که افراد با آن زندگی کرده باشند تا فرهنگ شود.
او با تاکید بر اینکه کتاب رسالتش انتقال فرهنگ به نسل بعدی است، با اشاره به کتاب «بوسه بر حنجر»، گفت: کتاب به زبان روان و عامیانه نوشته و زیبا است و بخشی از فرهنگ یک خانواده روستایی شهید پرور را انتقال داده است.
فرهنگ سازی ایثار و شهادت برای نسل جوان/برترین هنر نگاشتن استطاهریان مدیر اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه برترین هنر نگاشتن است و خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است، گفت: در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان استفاده از نویسندگان و انتشارات بومی مورد توجه است و موضوع ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی بیشترین خرید کتاب‌ها را تشکیل می‌دهد.
او به برنامه‌های دهه فجر و انتخابات در این اداره کل اشاره کرد و افزود:با توجه به ظرفیت دانش آموزان و ایفای نقش در خانواده ها، مسابقه و پویش همیار انتخابات و مسابقه عکاسی در نظر گرفته شده است.
طاهریان از نویسندگان این دو کتاب دفاع مقدس تقدیر و توجه به ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها