خبرهای داغ:
آئین اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج ضمن معرفی نفرات برتر باحضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۴۴۸
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سی‌امین دوره از مسابقات قرآن و عترت بسیج که از اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی ۴۰۰۰ مسجد در سراسر کشور برگزار شد، صبح چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه با معرفی ۱۷۰ برگزیده بکار خود پایان داد.

حجت الاسلام حمیدرضا لیمویی مسئول دارالقرآن بسیج کشور در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: این دوره از مسابقات از اردیبهشت‌ماه با میزبانی بیش از ۴ هزار مسجد در کشور آغاز شد

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۳۱ هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند، مطرح کرد: نسبت به سال گذشته بیش از ۵ برابر رشد شرکت کنندگان را داشتیم.

مدیر دارالقرآن بسیج مستضعفین با بیان اینکه این مسابقات به همت پایگاه‌های بسیج برگزار شد، عنوان کرد: پس از مرحله مقدماتی با حضور برگزیدگان بزرگ‌ترین جشن قرآنی با عنوان جشن چلچراغ آیه‌ها در ۵۰۰ نقطه کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نیمه نهایی مسابقات بیش از دو هزار شرکت کننده به صورت مجازی رقابت کردند، خاطرنشان کرد: در این مرحله بیش از ۴۰۰ نفر شامل ۱۰ خانواده، ۲۰ گروه و ۲۵۰ نفر است، حضور داشتند.

حجت الاسلام لیمویی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات، تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن و تحقق هدف ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است، تصریح کرد: تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم مطالبه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان بسیج پیگیر این مطالبه مقام معظم رهبری هستیم، یادآور شد: خطاب مقام معظم رهبری نیز اساتید قرآنی بوده‌اند تا برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن تلاش داشته باشند.

مدیر دارالقرآن بسیج مستضعفین با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب گره خورده به قرآن کریم است.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم فوق ۱۷۰ برگزیده مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت بسیج و خانواده شهید آقازاده نژاد تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات