خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: ارتباط مدیران اجرایی دستگاه‌ها باید با حوزه خبر و رسانه نزدیک باشد و روز به روز تقویت شود تا دستاوردهای دولت به خوبی به مردم منتقل شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۳۰
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در نشست با رسانه‌های استان به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر، در سالن جلسات حوزه استاندار با تاکید بر ضرورت قرار دادن اطلاعات خام طرح‌های دولت به رسانه‌ها بیان کرد: در دهه فجر باید تلاش شود زحمات مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، به ویژه در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی، به خوبی منعکس شود.

وی ادامه داد: اکنون نیازهای اصلی ما در بخش های پایین دست، شهری و معیشت است که باید مورد توجه قرار گیرد اما لازمه این توجه، توسعه زیرساخت‌ها است.

حسینی محراب با اشاره به اینکه اقدامات خوبی تاکنون در زمینه توسعه زیربنایی انجام شده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم بیان کرد: تحریم ها، تورم و هزینه های بالای مصالح باعث شده هزینه تکمیل طرح‌ها نیز افزایش داشته باشد اما با توجه به عزم و اراده دولت، تخصیص‌های خوزستان بسیار بالا و مناسب است.

وی گفت: برای خوزستان دو برابر تهران و اصفهان در مدت اخیر اعتبار تخصیص داده شده که نشان از عزم جدی دولت برای اجرای طرح توسعه خوزستان است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: همچنین در بخش راه ها از نظر بزرگراهی نیز، خوزستان تنها یک بزرگراه ماهشهر - پل زال را دارد که نیاز به توسعه دارد و غرب و شرق نیز شامل این بزرگراه می‌شود.

وی همچنین در بخش پرسش و پاسخ رسانه‌ها به برخی از مسائل و مشکلات استان پرداخت و گفت: موضوع ایجاد خطوط ریلی برای شهرهای جدید رامین و شیرین شهر نیاز به کارشناسی و تخصیص اعتبارات به نسبت بالایی دارد اما با این وجود طرح استفاده از این خطوط برای شهر رامین در طرح‌های آینده است اما برای شهر جدید شیرین شهر نیز وزارت راه و شهرسازی باید در زمینه حمل و نقل ارزان اقدامات لازم را انجام دهد.

حسینی محراب بیان کرد: اگرچه موضوع تحریم‌ها نیز در توسعه خطوط ریلی و راه اندازی لوکوموتیو شهری در استان تاثیرگذار است اما ایجاد این بستر ریلی دور از انتظار نیست.

استاندار خوزستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت حمایت از کارگران گروه ملی و رسیدگی به مطالبات آن‌ها توضیح داد: شرکت گروه ملی دو میلیون تن ظرفیت تولید دارد ولی اکنون ۳۰۰ هزار تن تولید می کند، به همین جهت در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه است.

وی افزود: این شرکت به دلیل نداشتن توسعه با مشکلات عدیده ای مواجه است و در سال‌های گذشته نیز بعد از واگذاری به امیر منصور آریا با مشکلات بیشتری مواجه شد و درنهایت به بانک ملی رسید.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعد از راه اندازی مجدد، این بار بحث طبقه بندی مشاغل مطرح شد که بین مدیریت، کارگران و مهندسین این شرکت اختلاف نظرهای زیادی ایجاد شد؛ در طرح طبقه بندی برای این شرکت بین پنج تا ۱۶ درصد برای ارتقای حقوق‌ها تعیین شد اما کارگران نگاهشان به شرکت های فولاد اکسین و فولاد خوزستان است که این مقایسه از جهاتی درست و از جهاتی نیز اشتباه است.

حسینی محراب بیان کرد: هر شرکت یک تجزیه و تحلیل جدایی از بابت درآمد دارد؛ اگر تولید این شرکت ۳۰۰ هزار تن است، بر اساس آن ظرفیت نیروی انسانی خود را در نظر می‌گیرند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همواره از کارگران شرکت‌های صنعتی استان و بخصوص کرده ملی حمایت کردیم ولی آن ها نیز باید درک کنند که اگر خود را با شرکت‌های تولیدی دیگر مقایسه کنند، باید تولید آن ها نیز بیشتر باشد.

وی گفت: کارگران و متخصصان باید با مدیریت شرکت دست به دست دهند که هردو مکمل هم باشند و افزایش تولید را همراه داشته باشند.

حسینی محراب با تاکید بر معرفی دستاوردهای دولت برای امیدآفرینی در جامعه ادامه داد: مدیریت مشارکتی همواره مورد تاکید ما در تمامی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با سهام دولتی و عمومی است.

وی همچنین در پاسخ سوال دیگری در زمینه تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش افزود: رتبه آموزش و پرورش استان باید به سطوح بالایی برسد؛ مدیری که نتواند رتبه مورد توجه را کسب کند، آن مدیر را نمی‌خواهیم چرا که رتبه یک تا ششم مد نظر ما است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها