خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین؛

بهره برداری از ۲۰ فضای آموزشی با ۵۲ کلاس درس همزمان با ایام الله دهه فجر

بهره برداری از ۲۰ فضای آموزشی با ۵۲ کلاس درس همزمان با ایام الله دهه فجر
سعادتفر گفت: در ایام دهه فجر امسال، ۲۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی به بهره برداری می رسد که شامل ۵۲ کلاس درس با زیربنای ۷ هزار و ۳۳۸ مترمربع در سطح استان قزوین می باشد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۹۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

قزوین_ ابراهیم سعادتفر مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به پروژه های در دست اقدام و قابل بهره برداری این اداره کل به مناسبت ایام الله دهه فجر بیان کرد: نوسازی مدارس یک دستگاه تخصصی فنی با نیروهای جهادی با محوریت ساخت و ساز فضاهای آموزشی و پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش است که در این اداره طرح های خاصی در دستور کار قرار دارد که در سال های مختلف بر اساس اولویت هایی که وجود داشته، اجرایی شده است.

وی گفت: از طرح های این اداره می توان به طرح تخریب و بازسازی مدارس غیرمستحکم و فرسوده، طرح تکمیل مدارس خیرساز، طرح استانداردسازی گرمایشی مدارس، طرح احداث سالن های ورزشی، فضاهای فرهنگی، خرید تجهیزات هنرستانی و خرید تجهیزات مدارس نوساز و نیز در حوزه تعمیرات مدارس اشاره کرد.

بهره برداری از ۲۰ فضای آموزشی همزمان با ایام الله دهه فجر

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در ادامه با اشاره به پروژه های دهه فجر اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال، ۲۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی به بهره برداری می رسد که شامل ۵۲ کلاس درس و زیربنای ۷ هزار و ۳۳۸ مترمربع می باشد و این فضاها با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد.

سرانه آموزشی استان کمتر از سرانه متوسط کشوری است

وی با اشاره به سرانه آموزشی استان عنوان کرد: سرانه آموزشی در کشور هشت مترمربع به ازای هر دانش آموز می باشد که متوسطه کشوری ۵.۲ دهم می باشد و در حال حاضر سرانه آموزشی استان کمتر از سرانه متوسط کشوری و حدود ۴.۶ دهم می باشد. شهرستان البرز به دلیل تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز در شهرهای حومه این شهرستان همچون شهر مهرگان، شاهد کمترین سرانه آموزشی هستیم و به همین دلیل شهرستان البرز در اولویت پروژه های اداره نوسازی قرار دارد.

شهرستان البرز کمترین سرانه آموزشی را داراست

سعادتفر یادآور شد: در حوزه مهرگان، پروژه های زیادی با مشارکت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و ظرفیت خیرین اجرا کردیم اما نیاز شهر مهرگان به فضاهای آموزشی بیش از این پروژه ها بوده که ۱۹ مدرسه تا امروز در این شهر ساخته شده در حالی که نیازمند ساخت ۳۳ مدرسه و فضای آموزشی دیگر می باشد. همچنین سرانه ورزشی شهر مهرگان «صفر» می باشد در حالی که این شهر نیازمند کانون، پژوهش سرا، دارالقرآن می باشد که این موضوعات باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اضافه کرد: در شهرستان تاکستان و آبیک، مسکن مهر اجرا شده که لازم است این مناطق نیز به لحاظ زیرساخت های آموزشی و فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و به همین منظور به مدرسه نیمه تمام در شهرستان ابیک نیازمند تامین اعتبار می باشد و همچنین در شهرستان البرز و تاکستان نیز نیازمند تامین اعتبار برای ادامه روند پروژه های آموزشی می باشیم.

۶ پروژه شهری و ۱۴ پروژه روستایی افتتاح می شود

وی افزود: رویکرد ما برای ساخت فضاهای اموزشی، توجه به مناطق پرجمعیت شهری و کم برخوردار روستایی است که از کل ۲۰ پروژه قابل بهره برداری در ایام مبارک دهه فجر، تعداد ۶ پروژه در شهر و ۱۴ پروژه در روستاهای استان می باشد که به تفکیک شامل ۴ پروژه در شهرستان ابیک، ۳ پروژه در شهرستان البرز، ۲ پروژه در شهرستان آوج، در شهرستان تاکستان ۵ پروژه و ۳ پروژه در شهرستان قزوین می باشد.

افزایش مشارکت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی

سعادتفر در پایان با اشاره به مشارکت های مردمی در ساخت فضاهای آموزشی گفت: خیرین بازوان پرتوان نوسازی مدارس در ساخت فضاهای آموزشی هستند که هرساله شاهد مشارکت بیشتر خیرین در این امر خداپسندانه هستیم و امسال نیز شاهد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین در امر ساخت مدارس و فضاهای آموزشی و فرهنگی در استان بودیم. این میزان مشارکت در سال ۱۴۰۰ شامل ۴۰ میلیارد تومان بود که شاهد افزایش چشمگیری در این زمینه هستیم و میزان مشارکت نسبت به اعتبارات دولتی حدود ۳۰ درصد در هر پروژه می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار