خبرهای داغ:
شیخ الملوکی گفت: ۴۴ ایستگاه فعال در استان قزوین وجود دارد و قرار است ۴ ایستگاه دیگر نیز به آن اضافه شود
کد خبر: ۹۵۷۴۷۲۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

قزوین _به گزارش بسیج، یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان قزوین در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: مهمترین چالشی که جامعه بشریت و دنیا با آن دست به گریبان است تغییر اقلیم می‌باشد و این تغییر اقلیم بر تمام لایه‌های مختلف زندگی ما اثر نامطلوبی گذاشته و تنها مختص ایران نیست

یوسف شیخ الملوکی افزود: مهمترین قدمی که سازمان هواشناسی استان در این راستا برداشت برگزاری و حضور در هفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی در ۸ و ۹ بهمن ماه در تهران با حضور ۱۲ کشور خارجی بود که در این کنفرانس ۲۵۰ مقاله در رابطه با تغییر اقلیم ارائه شد که ۵۳ مقاله توسط محققین و اساتید در گروه‌های مختلف و ۱۵۳ مقاله هم به صورت پوستر ارائه گردید.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر دنیا با تغییرات اقلیمی مواجه شده که ناشی از گرم شدن کره زمین و تولید گازهای گلخانه‌ای می‌باشد و این تغییر اقلیم در دنیا اتفاق افتاده و تنها راهکارش این است که ما خود را با این تغییر اقلیم سازش دهیم.

شیخ الملوکی ادامه داد: تغییرات اقلیمی پیامدهای نامطلوبی برای ما به دنبال داشته است و این چهارمین سال خشکسالی ست که ما در استان با آن دست به گریبان هستیم و باید به سمتی برویم که بتوانیم این تغییر اقلیم را با کاهش گازهای گلخانه‌ای کمترکنیم.

مدیر کل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان قزوین ۴۴ ایستگاه در سطح استان دارد و جزو برنامه‌های این اداره است که ۳ الی ۴ ایستگاه را نیز اضافه کند که در این راستابرای احداث این پروژه‌ها قدم‌های موثری برداشته شده و حدود ۸۵ الی ۹۰ درصد کار نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این چهار ایستگاه در شهرهای آبگرم، شهرستان الوند، پارک ملی باراجین و دانسفهان احداث می‌شود و برای احداث چیزی حدود ۳ میلیارد تومان برای هر ایستگاه باید هزینه شود.

وی بیان کرد: ما ۴۴ ایستگاه فعال در استان قزوین داریم که با اضافه شدن ۴ ایستگاه دیگر به ۴۸ ایستگاه می‌رسد و هرچه ما بتوانیم تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم در پیش بینی‌های دقیق ما موثر و تصمیم‌های خوبی را در استان خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اظهار کرد: در طول تاریخ کره زمین سال ۲۰۲۳ گرمترین سال کره زمین شد و این گرم شدن باعث تغییرات اقلیمی گردید که پیامد آن ناهنجاری اقلیمی ست و اگر جلوی گرم شدن زمین و گازهای گلخانه‌ای گرفته نشود وضعیت ما از این هم بدتر خواهد شد.

وی در پایان در مورد پدیده ابردزدی خاطرنشان کرد: نه پدیده ابردزدی و نه بارورسازی ابرها نداریم و عدم اطلاع ما نسبت به جوامع علمی باعث می‌شود که شایعات بر ما غلبه کند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها