۲ علت اصلی تشکیل پرونده‌های قضایی در اردبیل مشخص شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: حاشیه‌نشینی و گسترش بی‌رویه ساخت و ساز‌های غیرمجاز اصلی‌ترین بستر آسیب‌زا و عامل تشکیل پرونده در محاکم قضایی استان اردبیل است.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۶۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

۲ علت اصلی تشکیل پرونده‌های قضایی در اردبیل مشخص شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانگیر جوانمرد ظهر چهارشنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که به منظور بررسی و مقابله با ساخت و سازهای ناکارآمد و بافت‌های فرسوده برگزار شد، اظهار داشت: مقابله با ساخت و سازهای ناکارآمد به ویژه در حاشیه شهر و نیز مدیریت وضع موجود در بحث بافت‌های فرسوده حائز اهمیت بالایی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته پر واضح است که حاشیه‌نشینی و گسترش بی‌رویه ساخت و سازهای غیرمجاز و ناکارآمد، فرسوده و متراکم شهری عاملی مهم در وقوع بزه و آسیب‌های اجتماعی است که منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی استان شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تشریح وظایف کارگروهای تشکیل شده در این زمینه افزود: با توجه به مشخص شدن وظایف کارگروه، مهمترین اهداف ترسیمی بر این است تا این کارگروه با پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، راهکار‌ها و پیشنهادهای دقیق و صحیح برای تهیه الگوی مناسب شهری با اتخاذ تدابیر لازم در موضوعات مختلف شهری از جمله توجه به جمعیت و تراکم شهری، ترافیک، فضای سبز و... ارائه کنند.

به گزارش بسیج، در این‌ جلسه مدیران و مسئولان حاضر با قدردانی از پیگیری‌ها و حمایت‌های قضایی دادگستری استان، از اقدامات پیشگیرانه و قانونی دستگاه‌های متولی در زمینه سکونتگاه‌های غیرمجاز و بافت‌های فرسوده گزارشی از آخرین وضعیت شهر ارائه کردند.

ارسال نظرات