در آستانه فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی حلقه صالحین با محوریت سواد رسانه ای در پایگاه زینب کبری سلام الله علیها در چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۰۷۳
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فضای مجازی، با اشاره بر آموزش ها و مهارت های لازم به نسل جوان گفت: آشنا کـردن جـوانان مخصوصاً دختران به آسـیب هـای فضای مجازی و آموزش راه های صحیح استفاده از فضای مجازی توسط خانواده به فرزندان خود می تواند از بروز مشکلات برای جوانان و نوجوانان جلوگیری نماید. والدین باید نسبت به حضور فرزندان خود در دنیای مـجازی حـساسیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: والدین می توانند با کسب آگاهی از فضای مجازی استفاده صحیح در اینترنت را به فرزندان خود آموزش دهند و جوانان را با مقوله اینترنت و فضای مجازی بیشتر و بهتر آشنا کنند. در ایـن مـیان نهادهای فـرهنگی باید آموزش های لازم را به والدین بدهند و فاصله آنها را با نسل امروزکمترکنند.

سرکار خانم احمدی، سواد رسانه ای را نوعی تغذیه دانست و بیان کرد: سواد رسانه ای مانند نوعی تغذیه است. کسی که مهارت خوبی در تحلیل رسانه کسب کرده، می‌تواند نوع تغذیه دریافتی و رژیم خود را انتخاب کند. در واقع همه اطلاعات و اخباری که امروزه از طریق تلفن همراه، تلویزیون و شبکه‌های جهانی به فکر و ذهن مردم تزریق می‌شود، ترکیبی از انواع تغذیه‌هایی است که برای همگان مناسب نیست.

وی، ادامه داد: وقتی در معرض اطلاعات زیادی قرار می‌گیریم، ذهن ما درهم می‌شود و توانایی تفکر انتقادی را از دست می‌دهیم. به همین ترتیب، وقتی اطلاعات زیادی در دسترس دانش‌آموزان امروزی باشد، تبدیل شدن به افراد بی‌طرف و ایجاد یک ذهنیت عینی برای آنها دشوار می‌شود.

کارشناس فضای مجازی، در پایان خاطر نشان کرد:سواد رسانه ای نوعی مهارت است که در دنیای مدرن تبدیل به یکی از مهم ترین آموزش‌های مورد نیاز همگان شده است، چرا که به کمک سواد رسانه ای می‌توان حقایق پشت پرده انواع رسانه‌ها را دانست. سواد رسانه ‌ای برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد و با توجه به زمینه‌هایی که در آن اتفاق می افتد تعدیل می‌شود.

ارسال نظرات