خشم آمریکایی‌های مسلمان و عرب‌تبار ایالت میشیگان از بایدن

صدها نفر از مسلمانان و آمریکایی‌های عرب‌تبار ساکن ایالت میشیگان در جریان بازدید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این ایالت به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های وی در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کنند.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۱۳
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

خشم آمریکایی‌های مسلمان و عرب‌تبار ایالت میشیگان از بایدن

بسیج؛ دیگر رسانه‌ها - تارنمای خبری نشنال اعلام کرد: صدها نفر از آمریکایی‌های مسلمان و عرب‌تبار که از حمایت بایدن از کمپین ویرانگر (رژیم) اسرائیل در غزه خشمگین هستند، با تکان دادن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده «بایدن را رها کن»، «بایدن را نادیده بگیر» و «از بایدن گذر کن» به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را نمایان کنند.

عده‌ای از آنها با تجمع در سالن یک مدرسه، سخنرانی‌های آتشین داشتند، شعار دادند و بایدن را به خاطر مدیریت وی در جنگ غزه محکوم کردند.

مریم توت که یک مددکار اجتماعی و یکی از حاضران در این رویداد بود، گفت که شوهر او فلسطینی - آمریکایی است و خانواده‌ای در غزه دارد که یک ماه است از آنها بی‌خبر است و سیاست‌های بایدن را مسئول مستقیم این وضعیت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هر حرفی که بایدن در اینجا به ما بزند، صرفاً یک شعار توخالی تلقی خواهد شد، تاکید کرد: فقط یک شعار توخالی که بایدن توسط آن سعی در بازگرداندن آرای ما دارد؛ این رویکرد وی، واقعاً یک بی‌احترامی محض است.

 بایدن که قصد دارد برای انتخابات مجدد در ماه نوامبر نامزد شود، روز گذشته (پنجشنبه / به وقت محلی) از ایالت میشیگان دیدار کرد، ایالتی که در بحث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از آن به عنوان ایالت «میدان نبرد» یاد می‌شود.

بایدن توانست در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا به لطف مسلمانان و آمریکایی‌های عرب‌تبار که با اکثریت قاطع به وی رأی دادند، این ایالت را فتح کند اما از زمان حمله وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینی‌های نوار غزه که بعد از حمله حماس به (رژیم) اسرائیل در هفت اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد، وی حمایت این گروه از جامعه آمریکا و ساکنان ایالت میشیگان را از دست داده است، موضوعی که در نهایت به شکست وی در فتح مجدد این ایالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواهد انجامید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ارسال نظرات