معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۵۷ کیلومتر از اراضی تصرف شده در حریم ۶۰ متر ساحل چابهار در راستای اجرای قوانین و مقررات و حسب دستور رئیس جمهور، آزادسازی و در اختیار مردم و گردشگران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۲۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، جواد سپاهی اظهار کرد: حسب دستور ویژه رئیس جمهور و تاکید مسوولان ارشد دولتی مبنی بر رفع تصرف زمین‌هایی که در حریم ۶۰ متری ساحل انجام شده بود، بازدیدهای میدانی انجام و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.

وی افزود: دریا یک موهبت الهی است که همه مردم باید از آن استفاده کنند اما برخی دستگاه‌های دولتی و خصوصی با تصرف زمین‌ها مانع این دسترسی شده بودند که خوشبختانه با ورود همه دستگاه‌ها و قوه‌قضائیه و تاکید استاندار تاکنون ۹۰ درصد از این اراضی رفع تصرف شده است.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: در این شهرستان ۵۹ کیلومتر زمین تصرف شده در حریم ۶۰ متری ساحل گزارش شده بود که تاکنون ۵۷ کیلومتر آن رفع تصرف شده و برای استفاده عموم در اختیار مردم و گردشگران قرار گرفته که در بازدید میدانی انجام شده مصوب شد تا در سریع‌ترین زمان ممکن و بر اساس مهلت تعیین شده کوتاه‌مدت، سایر زمین‌ها نیز آزادسازی شود.

دادستان چابهار هم اظهار کرد: عدم امکان ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری ساحل و استفاده عموم مردم از این ظرفیت خدادادی جزو تاکیدات ویژه رئیس جمهور و مقام‌عالی قوه قضائیه است که در این خصوص رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان نیز بازدیدهایی را انجام دادند و بر تسریع اجرای این دستور تاکید کردند.

محمدجواد عبادی افزود: این اطمینان به مردم داده می‌شود قطعاً زمین‌هایی که توسط اشخاص و دستگاه‌ها تصرف شده و احیاناً در آنها ساختمان‌سازی شده آزادسازی و تخریب خواهند شد چرا که سند این اراضی متعلق به دولت جمهوری اسلامی و برای استفاده مردم این کشور است و هیچ‌کس حق ندارد تا شهروندان را از این نعمت خدادادی محروم کند.

وی ادامه داد: در صورتی که نیاز به عقد تفاهم‌نامه جدیدی باشد نیز باید مطالعات دقیق‌تر و بروزی انجام شود و مجدداً در این خصوص توسط نهادهای متولی تصمیم‌گیری شود و موضوع رفع‌تصرف و آزادسازی حریم دریا به صورت جدی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات