معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تمامی کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان از امروز شنبه به مدت چهار روز علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۲۴
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مهدی زنگنه اظهارکرد: با توجه به وضعیت نامناسب اجتماعی بهداشتی در کشورهای همسایه، هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال بومی این منطقه است، اجرای با کیفیت واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال بسیار حائز اهمیت بوده و از خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور پیشگیری خواهد کرد.

وی افزود: این طرح از امروز آغاز و تا ۱۷ بهمن ماه ادامه دارد و نیروهای بهداشتی با مراجعه به درب منازل، کودکان زیر پنج سال را علیه بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند کرد.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: از تمامی هم استانی‌ها درخواست می شود با تیم های بهداشتی که جهت واکسیناسیون به درب منازل آنها مراجعه خواهند کرد همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش بسیج، در مرحله اول واکسیناسیون تکمیلی که در دی ماه سال جاری برگزار شد بیش از ۲۱۹ هزار نفر از کودکان زیر ۵ سال در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسینه شدند و مرحله دوم این طرح از امروز ۱۴ بهمن لغایت ۱۷ بهمن بصورت فعال با مراجعه مراقبین سلامت به درب منازل انجام می شود.

ارسال نظرات