مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ساخت و تحویل بیش از چهار هزار فضای آموزشی و پرورشی در این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۲۷
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسن بروشکی اظهار کرد: از زمان استقرار دولت مردمی ایران قوی، دستگاه تعلیم و تربیت شرایط متفاوتی از گذشته به خود دیده و شاهد اتفاقات و اقدامات متمایز و امید آفرینی است که در حوزه‌ها و شاخص‌های گوناگون بروز داشته است.

وی با اشاره به نگاه بلند و ویژه به سیستان و بلوچستان در حوزه ساخت و ساز و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در سطح کشور ادامه داد: تحویل ۶ هزار ۷۵۶ فضا در قالب ۳۱ هزار و ۸۷۷ کلاس و اعتباری معادل ۴۱۰ هزار میلیارد ریال و متناظر با آن در استان تحویل چهار هزار و ۳۰۰ کلاس درس تاکنون بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از رتبه اول در تحویل کلاس و مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد و اظهارکرد: در سایه نگاه ویژه، متفاوت و متمایز دولت سیزدهم به مقوله مدرسه سازی، شاهد رشد نرخ سرانه فضای آموزشی از ۳.۲ به ۳.۸ در این منطقه هستیم.

وی افزود: این مهم در شرایطی حاصل شده که سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ جمعیت دانش‌آموزی و افزایش فزآینده آمار را در هر سال داراست و از سوی دیگر در سال‌های متمادی و گذشته عقب ماندگی تاریخی در شاخص‌های مختلف را در بر داشته و کار را در نظام آموزشی دو چندان سخت می‌کرد.

بروشکی تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در روزهای اخیر تحویل تعداد ۹۵۰ فضای جدید در قالب چهار هزار کلاس درس در کل کشور داشته ایم که سهم سیستان و بلوچستان ۱۵۵ پروژه با ۵۶۹ کلاس و زیربنای ۶۳ هزار و ۵۷۹ متر مربع از دیگر اقدامات دولت مردمی بود.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت مردمی با شعار "مدرسه سازی تجلی مردمی‌سازی" تاکنون با تحویل چهار هزار و ۳۰۰ کلاس درس؛ بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از فضای آموزشی و پرورشی استاندارد بهره‌مند شدند و می‌توان گفت جای جای این استان به کارگاه مدرسه سازی تبدیل و نهضت بزرگ مدرسه سازی در حال فعالیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: البته در این میان نباید از نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار خیران نیک اندیش مدرسه ساز غافل شد و باز هم می‌توان گفت به طور میانگین در سال‌های اخیر نیمی از کلاس‌های درس در استان با مشارکت و حضور گسترده آن‌ها ساخته و به بهره‌برداری رسیده و شعار مدرسه سازی تجلی مردم سازی بیش از گذشته محقق شده است

ارسال نظرات