خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش ۴۱ درصدی خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۶۸
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی در حوزه سلامت دهان و دندان، تلاش کرده ایم حوزه تجهیزات و نیروی انسانی را تقویت کنیم و در این زمینه از سال ۱۴۰۰ تا تاکنون، شاهد افزایش ۴۱ درصدی تعداد خدمات هستیم.


وی تعداد یونیت دندانپزشکی در واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز را ۱۰۷ دستگاه اعلام کرد و افزود: ۹۶ واحد دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت فعال هستند.


دکتر بختیاری نیا تعداد دندانپزشکان و بهداشتکار دهان و دندان شاغل در واحد‌های دندانپزشکی را ۶۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی برای گروه هدف شامل ۴۳۹ هزار دانش آموز دوره ابتدایی و همچنین ارجاع دانش آموزان به مراکز خدمات جامع سلامت برای درمان و خدمات پیشگیری در حال انجام است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به توزیع مسواک انگشتی برای کودکان زیر ۲ سال به منظور ایجاد فرهنگ کاهش پوسیدگی اشاره و اضافه کرد: تجهیزات دندانپزشکی جدید در سال ۱۴۰۲ ازجمله؛ ۴ دستگاه یونیت دندانپزشکی، ۴ دستگاه رادیوگرافی، ۲ دستگاه اتوکلاو و تجهیزات دیگری که در حوزه دهان و دندان قابل استفاده هستند، خریداری شده است.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: امسال همه شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ویژه شهرستان‌های محروم مانند اندیکا و دزپارت دارای دندانپزشک هستند و برخی از شهرستان‌ها که ماه‌ها یا حتی یکی دو سال دندانپزشک نداشته اند، در حال حاضر دندانپزشک دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها