مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

مدرسه ۳۶ کلاسه دارالفنون در اردبیل می‌شود

مشگین‌شهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۲ باب مدرسه دخترانه و پسرانه دارالفنون با ۳۶ کلاس درس به زودی افتتاح و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۶۵
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

مدرسه ۳۶ کلاسه دارالفنون در اردبیل می‌شود

به گزارش خبرنگار بسیج، کلام‌الله صفری شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های نوسازی مدارس در مشگین‌شهر، اظهار کرد: این ۲ مدرسه با هویت ایرانی، اسلامی و تجهیزات کامل مراحل پایانی احداث را سپری می‌کند و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی از تکمیل واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: توسعه و تقویت مدارس دولتی، روستایی، شبانه‌روزی و هنرستان‌ها از اصلی‌ترین رویکرد آموزش و پرورش است تا بستر تحصیل شایسته برای نسل آینده فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۳ پروژه مدرسه‌سازی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده تا در قالب ۱۱۹ کلاس درس و با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ میلیارد تومان این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

صفری افزود: سالانه چهار تا پنج هزار نفر دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان اردبیل اضافه می‌شود که ضرورت دارد هر سال ۱۵۰ کلاس درس برای این دانش‌آموزان احداث و تحویل داده شود.

وی به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در هشت شهر استان اشاره کرد و ادامه داد: ناحیه یک و ۲ اردبیل، مشگین‌شهر، اصلاندوز، خلخال، گرمی، پارس‌آباد و انگوت از سرانه پایین فضای آموزشی رنج می‌برند که ضرورت دارد احداث واحدهای استاندارد و کیفی در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۲ هزار کلاس درس را در استان در دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی کنیم که در سفر پیش روی رییس جمهور پیشنهاد تأمین اعتبار و احداث این واحدها داده شده است.

وی اضافه کرد: از ردیف اعتبارات ملی و استانی و خیران می‌توان این ۲۰ هزار کلاس درس را اجرایی و عملیاتی کرده و به مجموع پروژه‌های موجود افزایش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش استان در قالب چمن مصنوعی افتتاح شده که در چهار هکتار زمین برای ورزش‌های مختلف فضای ورزشی استاندارد و مناسب فراهم شده است.

ارسال نظرات