مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: ٢٩ طرح راهبردی در نقاط مختلف کشور در حوزه حمل‌ و نقل و راه و ترابری امسال توسط این قرارگاه بهره‌برداری شد که ۶ مورد از این تعداد را رییس جمهور افتتاح کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۱۹
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، محمدرضا رحمانی در آیین آغاز عملیات حفاری مسیر غربی خط سوم قطار شهری مشهد افزود: سال آینده نیز در هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه، ۲۷ طرح بزرگ مقیاس بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرحها طی سال آینده، بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن به خط ریلی کشور اضافه خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: ۶۳ کیلومتر خط قطار شهری نیز اجرا خواهد شد که عملیات مترو مشهد بخشی از آن است و در کنار آن بخش اول مترو شهر قم نیز در آستانه بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: تمام پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این هلدینگ فعال است و در تلاشیم آنها را در برنامه زمان بندی به انجام برسانیم.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: دستگاه حفاری تونل (تی.بی.ام) در گذشته برای کشور شناخته شده نبود اما امروز در حوزه راه‌ و شهرسازی بیش از ۹ دستگاه حفاری تونل در هلدینگ راه و شهرسازی وجود دارد که در هشت کلانشهر کشور پروژه‌های مترویی را اجرا می‌کنند.

رحمانی افزود: در بخش تخت بیمارستانی نیز بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد.

فرماندار مشهد نیز در این آیین گفت: تلاشگران قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) روزی مردم را در فجر آفرینی و رشادت ها طی جنگ تحمیلی خوشحال می‌کردند و امروز در سازندگی نشاط مردم را مهیا کرده اند.

محسن داوری افزود: اجرای این گونه پروژه‌ها برای مردم امیدآفرین است و خراسان رضوی در عرصه مولدسازی نیز نخستین استان کشور است و در این امر به نتیجه رسیده است.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با هدف ورود به پروژه‌های راهبردی کشور تشکیل شده و به درخواست مردم در این پروژه‌ها مشغول خدمت‌رسانی است.

حفاری قسمت پایانی خط سوم به سمت غرب مشهد به طول ۱۰ کیلومتر برای رسیدن به بزرگترین پایانه غرب مشهد امروز آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها