به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در حاشیه سفر وزیر کشور به کرمانشاه و در بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه، اظهار کرد: از سال ۸۴ تا ۸۸ در شورای عالی ترافیک کشور، شورای ترافیک استان و شورای اسلامی شهر بحث پروژه قطار شهری کرمانشاه آغاز شد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۰ این پروژه با عنوان پروژه منوریل آغاز شد، از سال ۱۳۹۳ این پروژه به قطار شهری تغییر یافته و همچنان در حال پیگیری است.
شهردار کرمانشاه با تصریح اینکه مقام معظم رهبری(مدظله) و رئیسجمهور در سفرهای خود به کرمانشاه بر تکمیل این پروژه تأکید داشتهاند، بیان کرد: خط یک این پروژه از میدان معلم تا میدان فردوسی یعنی از جنوب تا شمال شهر را در برگرفته است، دارای ۱۳ کیلومتر خط و ۱۳ ایستگاه بوده، از میدان معلم تا سهراه ۲۲ بهمن روگذر و باقی مسیر زیرگذر است.
وی ادامه داد: ۵/۱ کیلومتر خط روگذر بوده، سال ۹۸ اولین اعتبار آن دادهشده است، ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل حفرشده که یک هزار و ۶۰۰ متر آن فاز اول و یک هزار متر فاز دوم بوده است.
نوروزی خاطرنشان کرد: ۲ برنامه کوتاهمدت و میانمدت در نظر گرفتهایم، برنامه کوتاهمدت شامل افتتاح فاز یک در سال ۱۴۰۴ در صورت تأمین اعتبار است.
وی اضافه کرد: مشکل ما سیستم بانکی است که ۳۰ درصد اوراق با توجه به سیاست موجود کسر میشود، درمجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پروژه قطار شهری تکمیل شود که ۱۲ هزار میلیارد ریال آن از طریق مشارکت و اعتبار باقیمانده از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد.