قائم مقام کمیته امداد:

۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است

زنجان- قائم مقام کمیته امداد گفت: با وجود محدویت اعتباری ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۴۹
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان جعفرصباغیان در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی استان زنجان با تبریک دهه فجر اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اساس ماده ۲ اساسنامه کمیته امداد؛ توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی است.

وی گفت: البته دو قشر سالمندان و بیماران صعب العلاج در زمره گروهی هستند که خدمات حمایتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد از تاکیدات این نهاد است، گفت: امروز در گستره استانی توانمندسازی ۲ هزارمددجو را شاهد هستیم که این آمار در سطح کشوری ۸۴ هزار خانوار است.


وی با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد افزود: البته مردم هم همراهی خوبی با این نهاد دارند و قطعا بدون مشارکت مردم ارائه آیت حجم از خدمات ممکن نبود.


وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به تمام کمبود‌ها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته پیش بینی شد؛ افزود: امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.


وی با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌دهنده تبدیل شده و نه‌تن‌ها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد از اشتغال به‌عنوان یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه نام برد و بیان کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آن‌ها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.


وی بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعداد‌های جوان تحت پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد تاکید و اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.


وی گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و اغلب این افراد برای ضمانت مشکل دارند.


صباغیان افزود: در همین راستا با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تامین تضامین بانکی را ندارند تاسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار باشد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات