خبرهای داغ:

تحصیل بیش از ۱۹۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه شهید چمران اهواز

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۹۱۵ دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که شمار زیادی از آنان جزو دانشجویان ممتاز هستند.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۹۱
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان دکتر علی‌محمد آخوندعلی، ۱۸ بهمن در نشست شورای استادان مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه که در تالار اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد، گفت: با توجه به پیشینه دانشگاه در دوران هشت ساله دفاع مقدس، ظرفیت ایجاد مرکز تحقیقات و تاریخ شفاهی این دوران نیز، وجود دارد. می‌توان از ظرفیت دانشکده زبان و ادبیات فارسی قدیم برای راه‌اندازی موزه و تالار افتخارات دفاع مقدس دانشگاه، بهره برد.

وی با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، رویدادی بی‌مانند در تاریخ کشورمان است و حرکت عظیمی است که تمدن ایران را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کشور ایران در طول تاریخ شاهد رویداد‌های مختلفی بوده است، اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) رخدادی عظیم بود که منجر به اسلامی و ولایی شدن کشورمان شد.

آخوندعلی افزود: مردم کشورمان در راه انقلاب اسلامی ایران صدمات بسیاری دیده و دچار خسارت‌های زیادی شدند، اما پیروزی انقلاب ناکامی‌ها را از یاد برد.

وی ادامه داد: امیدواریم امانت‌داران خوبی برای انقلاب اسلامی ایران باشیم و تا ظهور امام عصر (عج) از انقلابمان محافظت کنیم. سنت الهی این است که حق بر باطل پیروز می‌شود و ظلم و ستم هیچ‌گاه برجا نخواهد ماند و آگاهی مردم کشور‌های دیگر برگرفته از مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب مبارزه آنان با زورگویان شده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۹۱۵ دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که شمار زیادی از آنان جزو دانشجویان ممتاز هستند.

آخوندعلی، خواستار شناسایی نقاط ضعف و قوت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز و حل مشکلات احتمالی این دانشجویان در دانشگاه شد.

در ادامه سیدعابدین دهنوی، مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۱۵ دانشجوی شاهد و ایثارگر شامل یک هزار و ۱۸۲ نفر دختر و ۷۳۳ نفر پسر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها