مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از برگزاری رزمایش‌های جهادی دامپزشکی با ۱۷۶ اکیپ و ارائه ۶۰۰ هزار خدمت رایگان دامپزشکی به عشایر و روستائیان مناطق محروم استان در ده ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۷۴۸۰
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، دکتر "غلامرضا سرگزی" مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان از گذشته قطب دامداری و دامپروری بوده و زندگی و معشیت بخش عظیمی از مردم منطقه وابسته به این حرفه است. اما خشکسالی‌های متوالی، شرایط زندگی و تولید را برای دامداران و عشایر با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.


وی اذعان داشت: در چنین شرایطی درمان ضد انگلی جمعیت دامی، واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های واگیردار دامی، استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی و درمان به موقع دام‌ها در کنار آموزش و توانمند سازی دامداران بسیار حائز اهمیت است. از این رو قرارگاه محرومیت‌زدایی اداره کل دامپزشکی استان با برنامه‌ریزی و برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در مناطق استان به منظور ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و پای کار آوردن دامپزشکان بخش‌های دولتی، خصوصی، بسیجیان، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی آستین همت را برای خدمت به مردم بالا زده‌اند.


مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اجرای این طرح علاوه بر کمک به حفظ سرمایه‌های دامی کشور، افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ماندگاری مردم در روستاهای منطقه و تامین امنیت غذایی در کشور نیز کمک می‌کند.

ارسال نظرات