رییس اداره امور عشایری خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ دستگاه پمپ خورشیدی به پیشنهاد بخشداران تابعه، حمایت‌های فرماندار گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط عشایری فاقد برق این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۰۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

نعمت الله کردی کوشه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج افزود: برای اجرای طرح‌های خدمت رسانی و خرید لوله ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


وی اظهارکرد: هدف از خریداری، نصب و راه اندازی این پمپ‌های خورشیدی تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم بوده که هیچ گونه دسترسی آسانی به آب ندارند.


رییس اداره امور عشایری خاش گفت: سابق بر این مردم روستای کلاگور از توابع بخش ایرندگان خاش از فاصله ۴۰۰ متری چاه آب آشامیدنی تا محیط روستا با مشقت فراوان آب مورد نیاز خود را تامین می‌کردند، اما در حال حاضر آب درب منازل شان رسیده و به فضل پروردگار متعال شاهد رضایتمندی مردم هستیم.


محمدانور دامنی از ساکنان دهستان روندان کرستان از توابع بخش ایرندگان خاش گفت: برخی از خانوارهای عشایری فاصله چند کیلومتری را برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز خود طی می‌کنند و هم اینک نیازمند توجه هستند.


وی اظهارداشت: بیش از ۲۰۰ خانوار در دهستان کرستان و مناطق عشایری کلاگور، گواتامی، کوت گندم، چشمه کندور از خدمات آب، برق، راه، مدرسه، مخابرات و بهداشت محروم هستند.


مراد دامنی یکی دیگر از عشایر گفت: هم اکنون بیشترین دغدغه مردم مناطق عشایری حوزه ایرندگان دسترسی به آب آشامیدنی، برق، راه مناسب است و برق مهمترین نیاز مردم به شمار می رود و از مسوولان انتظار داریم در این زمینه مشکل ما را برطرف کنند.

ارسال نظرات