امام جمعه یزد گفت: شرکت در انتخابات یا حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نه تنها یک مانور سیاسی برای نشان‌دادن به دنیاست بلکه یک حرکت معنوی و الهی برای تقویت اسلام و یاری دین خداست.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۰۷
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: آیه ۶۲ سوره نور هم راهکار به ما نشان می‌دهد و هم تکلیف بزرگ شرعی و الهی بر دوش ما می‌گذارد در این آیه مؤمنان کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان دارند و در حرکت‌های اجتماعی بزرگ اسلام که همه را شامل می‌شود حضور پیدا می‌کنند و از آنجا تکان نمی‌خورند مگر اینکه از پیامبر اذن بگیرند.

وی ادامه داد: این آیه یک تکلیف الهی برای مسلمانان مشخص کرده است و می‌گوید هر گونه حرکت اجتماعی که در ارتباط با جامعه اسلامی باشد و در راستای تقویت اسلام باشد ایمان به خدا اقتضا می‌کند که همه مؤمنان حضور داشته باشند و نباید از هم جدا شوند.

امام جمعه یزد و نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: نظام ما نظام اسلامی و یک حرکت توحیدی است و یک‌حرکت سیاسی صرف نیست بلکه سیر الی الله، مسیر تحولی بزرگ و هجرت الی الله است که فطرت انسان‌ها را زنده کرده است و امام خمینی (ره) نیز که فریاد می‌زد به داد اسلام برسید، چون به دنبال برپایی حکومت دینی بود چنانچه ما برخلاف این مسیر الهی و غیر از رضای خدا قدم برداریم عقب‌گرد داریم و در فنا و نابودی قرار می‌گیریم.

وی گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب الهی است هر شخصی برای این انقلاب و به نفع این انقلاب حرکت کند و قدم بردارد به نفع اسلام حرکت کرده است که رضایت خداوند و مردم را به دنبال دارد چرا که وقتی این انقلاب پیروز و سرافراز باشد و مردم به‌سوی حق بروند اسلام یاری می‌شود و خدا از آن راضی هست و دنیا هم به راه درست می‌رود و تخلف کردن از این معنا تخلف از خدا و دستور خدا در قرآن است.

ناصری عنوان کرد: شرکت در انتخابات یا حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نه تنها یک مانور سیاسی برای نشان‌دادن به دنیاست بلکه یک حرکت معنوی و الهی برای تقویت اسلام و برای شکرگزاری در درگاه خداست که ما را و انقلاب ما را پیروز کرده است.

وی افزود: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای اجابت دعوت خداست و برای این است که دشمن بداند که ما پای اعتقاداتمان ایستاده‌ایم، این یک امر صرفا سیاسی نیست که هر کس که بخواهد بیاید یا نیاید بلکه هر کس در راهپیمایی یا انتخابات شرکت کند برای دین خدا و نصرت دین خدا قدم برداشته است و هر کس به بهانه‌های مختلف حزبی، سیاسی، گروهی، تحریک رسانه‌های دشمن و... حضور پیدا نکند اگر موجب ضعف اسلام هم نشود خسارتی می‌بیند و ضرری می‌کند که قابل جبران نیست.

امام جمعه یزد اضافه کرد: کسی خیال نکند با عدم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به منفعتی می‌رسد بلکه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی از لطف خداوند برای پیروزی انقلاب اسلامی است و با این حرکت دشمنان خدا نگران و دوستان خدا خوشحال می‌شوند، چون تقویت دین و مسیر الهی است.

وی گفت: راهپیمایی عظیم و باشکوه‌۲۲ بهمن علاوه بر تقویت دین و اسلام، تقویت کشور است و عظمت دین اسلام را می‌رساند و موجب چشم‌کوری دشمنان و خنثی‌شدن توطئه‌های آنهاست و نگاهشان به ایران اسلامی نگاهی با عظمت خواهد بود.

ناصری با اشاره به شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند نیز گفت: انداختن یک رأی در صندوق نیز اگر در راستای تقویت دین خدا و اسلام باشد و ضعف دشمنان و کفار را در پی داشته باشد ارزشمند است و نباید وجود مسائل و مشکلات اقتصادی بر حضور در اجتماعاتی، چون راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات تأثیرگذار باشد این‌ها مقوله‌های جدا از هم هستند ما باید در راستای تقویت اسلام گام برداریم عدم شرکت در انتخابات موجب ضعف اسلام است و اگر اسلام ضعیف شود نمی‌توانیم جوابگوی خون شهدای زیادی که در این راه جان خود را فدا کردند، باشیم.

ارسال نظرات