برگزاری آیین قرعه‌کشی مناظره‌های تلویزیونی داوطلبین حوزه انتخابیه زاهدان

آیین برگزاری قرعه‌کشی مناظرات تلویزیونی نامزدهای داوطلب جهت شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زاهدان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۱۹۷
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، در این نشست که با حضور ۲۴ نامزد داوطلب یا نمایندگان ایشان به‌منظور شرکت در مناظرات تلویزیونی برگزار شد، شیوه نامه نحوه تولید و ضبط برنامه‌های مناظره، سرفصل‌های سوالات مطروحه در نشست و ظرفیت‌های زمانی هر یک از جلسات مناظرات به نامزدها ارائه گردید.


غلامرضا باغ شیرین با اشاره به راهبرد کلان صدا و سیما در فراهم‌سازی عدالت تبلیغاتی جهت طرح برنامه‌های مدنظر نامزدهای انتخاباتی و مدیریت هزینه‌های تبلیغات اظهار داشت: بدون شک با توجه به گستره پخش و کثرت مخاطبان رسانه ملی، این ابتکار یک اقدام مؤثر در راستای مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی داوطلبان، صیانت از سیما و منظر شهری و تأکید بر الگوی برنامه محور به‌جای اتکای صرف به شعارهای عمومی و کلان در انتخابات پیش رو می‌باشد.


 رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در ادامه با اشاره به رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخاباتی مجلس در استان ضرورت دارد تا حسب قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های تبلیغاتی خویش را تدوین و سیاست‌گذاری نمایند، دراین‌راستا ضرورت دارد تا نامزدهای محترم در طرح اهداف و برنامه‌های خویش از اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی اجتناب نمایند. علاوه‌بر این بر کلیه داوطلبان فرض است تا از هرگونه تخریب، تهدید، هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی پیشگیری نموده و علاوه‌بر این وعده‌های انتخاباتی خویش را با توجه به اختیارات قانونی نمایندگان مجلس، طراحی و رسانه ای نمایند.


 باغ شیرین گفت: بدون شک فرآیند رصد عملکرد نامزدها و داوطلبین انتخابات پیش رو به‌صورت مستمر و تا پایان برگزاری انتخابات تداوم می‌یابد و ضرورت دارد تا داوطلبین محترم، حسب فصل ششم و هفتم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ذیل سرفصل‌های تبلیغات و جرایم و تخلفات انتخاباتی، بایدها و نبایدهای تبلیغاتی را مدنظر قرار دهند.


 مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در انتها با اشاره به اهمیت فضای مجازی و بستر شبکه‌های اجتماعی در شکل دهی به افکار عمومی به‌ویژه در خصوص تبلیغات داوطلبان و روانشناسی اجتماعی ابراز داشت: شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه باتوجه به گستردگی مخاطب، مدیریت هزینه‌ها و تأثیرگذاری مستقیم یک فرصت بی‌بدیل به‌منظور عمق بخشی به مقوله تبلیغات انتخاباتی داوطلبان می‌باشد، لیکن در کنار این مزایا بدون شک ضرورت دارد تا تمهیدات مناسبی نیز در این خصوص مدنظر بگیرد. بدین‌معنا که در بهره‌گیری از ستاد تبلیغات مجازی، داوطلبان به این نکته واقف باشند که می‌بایست از سکوهای داخلی یا پیام‌رسان‌های ملی در تولید و نشر محتوا استفاده کنند، شناسه کانال تبلیغاتی خویش را به هیات استانی بررسی تبلیغات، اعلام نمایند و پیوند آن را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام نمود ثبت‌نام کنند، ضمن آن‌که مسئولیت تأمین امنیت صفحات رسمی نامزدهای انتخاباتی در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی، برعهده‌ی خود ایشان می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار