به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر،دورهمی دختران حاج قاسم با موضوع عفاف و حجاب در سالن ورزشی شهر چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۲۷۲
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه زینب کبری سلام الله علیها با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره بر حجاب دختران در جامعه افزود:این روزها بحث حجاب در جامعه‌مان داغ داغ است.

وی با اشاره بر فرمایشات امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند:« عَلی قَدرِ الحیاءِ تکونُ العِفَّةُ؛ عفت و پاکدامنی اشخاص به اندازه ی شرم و حیای آنهاست.» این فرمایشات امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام را باید طلا بنوسیم،  در قاب ذهن‌ها که فصل الخطاب تربیت دینی فرزندانمان همین یک جمله است و بدیهی است که پی و ریشه حیا در خانواده ریخته می‌شود. بذر حیا را پدر و مادر و محیط خانواده در ذهن کودک پرورش می‌دهند.

کارشنایل مسایل اجتماعی، تصریح کرد: هر فرد عفیفی بدون تردید حجاب دارد اما اینگونه نخواهد بود که هر کسی حجاب دارد، عفیف می‌باشد. حجاب شرط لازم برای پاکدامنی و عفاف است ولی شرط کافی نیست چراکه عفت و حیا درونی است که از ویژگی‌های آن از تسلط غرایز و شهوات بر افراد جلوگیری می‌کند. شخصیت عفیف و باحیا در برابر خواسته های نفسانی از جمله کشش‌های جنسی و خودنمایی مقاومت کرده و خود را حفظ می‌کند.

وی، ادامه داد: حضرت امام با عبارت‌های مختلف درباره بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اعتراض کردند، عبارت‌های ایشان جملاتی نظیر "بانوان ما را ملعبه کرده اند، بانوان ما را مثل عروسک کرده اند، زن شی یا کالای تبلیغاتی نیست، زن باید از فساد اجتناب کند، زن مربی و انسان‌ساز جامعه است" همه این‌ها نشان می‌دهد که زن چه جایگاهی در دین مبین اسلام دارد.

ارسال نظرات