وصیت‌نامه شهید «عروجعلی رحیمی»؛

قدردان ولایت‌فقیه باشیم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «شهید عروجعلی رحیمی» آمده است: باید بکوشیم که قدردان این نعمت جمهوری اسلامی و ولایت باشیم.
کد خبر: ۹۵۷۸۸۲۲
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «عروجعلی رحیمی» در سال 1345 در روستای اسفندان از توابع شهرستان کمیجان در استان مرکزی، در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. چون فرزند اول خانواده بود، احساس مسئولیتش نسبت به خانواده بیشتر بود و در کارها بیشتر از بقیه برادرانش کمک پدر می‌کرد و سعی داشت تا می‌تواند از باری که بر دوش آن‌هاست بکاهد.

در اوایل انقلاب همراه با تحصیل در تظاهرات و فعالیت‌های اجتماعی مساجد شرکت می‌کرد. بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل پایگاه بسیج در روستا فعالیت‌های خود را در آنجا ادامه داد. 

 در دوران جنگ تحمیلی بعد از گذراندن آموزش‌های لازم به‌ عنوان بسیجی گردان امام حسن(علیه السلام) از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(علیهماالسلام) به منطقه شرق دجله اعزام شد.

سرانجام در عملیات بدر در بیست و ششم اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل گشت. پیکر مطهر شهید در منطقه نبرد مفقودالاثر گردید تا این ‌که سرانجام در تاریخ 29/1/1374 توسط گروه تفحص کشف گردید و جهت تشییع و تدفین به محل تولدش رجعت داده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:


امروز که این جنگ ناخواسته به ملت مسلمان ایران تحمیل شده است، بر همه افراد لازم است که دفاع کنند. که این دفاع اولاً از دین است و بر همه واجب است که دشمن کافر را به عقب برانند و بنا به گفته امام(قدس سره) اگر امروز ما در انتظار شهادت بنشینیم، جامه ذلت را برای پدرها و مادرها خریده‌ایم؛ پس امروز در دفاع خود، بحثی نیست و امری مسلم است که بر همه لازم و واجب است. برادران و نوجوانان که در اسفندان و دیگر روستاها زندگی می‌کنید، مبادا در غفلت به سر ببرید و از این خوان نعمتی که امروز در سراسر جبهه‌ها گسترده شده است، محروم شوید و خود را به این کاروانی که برای رسیدن به قافله حسین(علیه السلام) رهسپار است، نرسانید و اگر امروز غفلت نمایید، فردا در برابر فاطمه زهرا(B) باید جوابگو باشید و امروز است که یک بار دیگر ندای هل من ناصر حسین(علیه السلام) که در غروب عاشورا بی‌جواب ماند، برخاسته است و رزمندگان ایران به آن پاسخ داده‌اند و اگر بنشینید و جواب ندهید، فردا دیر است؛ چرا که ابرقدرت‌ها برای از بین بردن اسلام چنگ و دندان تیز کرده‌اند و قصد دارند که این قیامی که برای زنده کردن اسلام ایجاد شده، در نطفه خفه کنند، البته به کوری چشم تمامی دشمنان اسلام از منافقین تا ابرقدرت‌های کافر، پرچم اسلام روز به روز سرافرازتر می‌شود و ان‌شاءالله به زودی بر فراز بلندترین کاخ‌ها و مناره‌های مساجد بیت‌المقدس و کشورهای دیگر به اهتزاز در خواهد آمد. فقط در این وادی، من و تو هستیم که باید بکوشیم که قدردان این نعمت جمهوری اسلامی و ولایت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار