مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان:

۵۳ درصد بازنشستگان؛ پیش از موعد هستند/ در استان بازنشستگان پیش از موعد، ۱۳ هزار نفر هستند

زنجان- مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: ۵۳ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در کشور و استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند که در استان زنجان ۱۳ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد هستند.
کد خبر: ۹۵۷۸۹۴۷
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

۵۳ درصد بازنشستگان؛ پیش از موعد هستند/ در استان بازنشستگان پیش از موعد، ۱۳ هزار نفر هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، محمود عزیزخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت اعیاد شعبان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در خصوص بیمه‌های اجتماعی افتاده است اظهار داشت: در سال‌های ۵۵ و ۵۶ جمعیت کشور ۳۵ میلیون نفر بود که پوشش بیمه ۲۰ درصد بود و در حال حاضر با جمعیت ۸۵ میلیون نفری ۷۴ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه قرار دارند که سهم سازمان تامین اجتماعی ۴۷ میلیون نفر است.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: با تامین شدن منابع موظف هستیم کارگران ساختمانی حائز شرایط را به لیست بیمه شدگان اضافه کنیم که در حال حاضر تعداد کارگران ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر تخت پوشش بیمه هستند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در ادامه به بیمه شدگان خاص اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ از رانندگان و ۵ هزار نفر از فرشبافان تحت پوشش بیمه هستند.

وی عنوان کرد: تعداد بیمه شدگان بیمه فراگیر استان زنجان نیز حدود ۴۲۰۰۰ هزار نفر می‌باشد.

عزیزخانی به دریافت کنندگان بیمه بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان حدود ۲۴۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این اداره کل ماهیانه حدود ۱۲ میلیارد تومان و در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

وی گفت: ۵۳ درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در کشور و استان را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند که در استان زنجان ۱۳ هزار نفر بازنشسته پیش از موعد هستند.

مدیر کل استان در خصوص خدمات رفاهی سازمان به بازنشستگان گفت: چهار میلیون نفر از بیمه تکمیلی بازنشستگان استفاده می‌کنند که ۵۰ درصد هزینه آن را سازمان می‌پردازد و مابقی را خود فرد باید بپردازد همچنین مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۲۰ میلیون تومان رسیده که امسال تا الان ۲۳۰ هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۶۵ هزار نفر زیارتی بازنشسته در سال گذشته و امسال به مشهد مقدس مشرف شده‌اند و حدود هشت هزار نفر امسال در المپیاد‌های ورزشی و فرهنگی بازنشستگان شرکت کرده‌اند.

عزیزخانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۸۰ درصدی تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان و افزایش ۱۲۰ درصد رقم کمک سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه بودیم، امسال نیز افزایش ۵۰ درصدی تعهدات را اجرایی کرده‌ایم.

وی در خصوص هوشمندسازی تأمین اجتماعی نیز گفت: تحول بدون هوشمندسازی ممکن نیست از ابتدا یکی از راهبرد‌های ما هوشمندسازی بود و در حال حاضر ۵۹ خدمت به صورت غیر حضوری ارایه می‌شود.

عزیزخانی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۶ هزار واحد از بخشودگی جرایم بهره‌مند شدند، گفت: ۳۴۰ مرکز تولیدی استان زنجان نیز با ۱۲.۵ میلیارد تومان از این طرح بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در بحث تقسط بدهی ۸۰۰ واحد صنعتی از این طرح بهره‌مند شدند، گفت: بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان تقسیط بدهی انجام شده است.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
پر بیننده ها