خبرهای داغ:

بیش از ۶ هزار کاراته کا سازمان یافته در کرمانشاه فعالیت می‌کنند

رییس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال جاری با ۱۱ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته به ۶ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۴۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سعید نصرالهی در یک نشست خبری با بیان اینکه بیشتر تمرکز این هیات روی بخش پایه است و تلاش شده ورزشکاران مستعد استان شناسایی و به چرخه کاراته اضافه شوند افزود: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی شده است شمار کاراته کاهای استان تا پایان امسال به هفت هزار نفر برسد.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر اولویت اصلی ما، برنامه ریزی برای رده های سنی پایه بوده و در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نتایج خوبی در سطح کشور کسب کردیم به طوری که تعدادی از مدال آوران استان در سطح ملی و بین المللی از سنین پایه بالا آمده و هم اکنون شکوفا شده اند.

رییس هیأت کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه استان کرمانشاه در کشور جزو استان های فعال در رشته کاراته به شمار رفته و کاراته کاهای آن همواره در سنین مختلف سنی عضو تیم ملی بوده و در بسیاری از موارد بدنه اصلی تیم ملی را کاراته کاهای کرمانشاهی تشکیل داده و بیشترین مدال را نیز به خود اختصاص می دهند.

جایگاه ویژه کاراته کاهای کرمانشاهی در تیم ملی

نصرالهی افزود: در آخرین رقابت های بین المللی که شامل لیگ جهانی کاراته‌وان فرانسه بود و با حضور برترین‌های رنکینگ جهان به میزبانی پاریس اوایل بهمن ماه جاری برگزار شد کاراته کاهای کرمانشاهی توانستند از مجموع سه مدال کسب شده توسط تیم ملی در این رقابت ها ۲ مدال را به نام خود به ثبت رسانند ضمن آنکه مربی تیم ملی بانوان نیز از این استان بود.

وی ادامه داد: در رقابت های کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد نیز از مجموع ۲ مدال کسب شده توسط تیم ملی، یکی از مدال ها توسط ملی پوش کرمانشاهی بدست آمد.

رییس هیأت کاراته استان کرمانشاه همچنین به جایگاه خوب استان کرمانشاه در فدراسیون کاراته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استان در بیشتر کمیته ها دارای عضو بوده و در سازمان تیم های ملی نیز هم اکنون دارای پنج نفر عضو است.

۶۰ درصد ورزشکاران رشته کاراته در کرمانشاه را بانوان تشکیل می دهند

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از ورزشکاران این رشته در کرمانشاه را بانوان تشکیل می دهند افزود: گرایش خانواده‌ها به ورزش کاراته دختران نیز رو به رشد است و همین موضوع باعث توسعه و پیشرفت بسیار خوب این رشته در استان شده است.

نصرالهی به نقش مهم هیات های شهرستانی در شناسایی و معرفی استعدادهای ناب این رشته اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمامی هیات های شهرستانی ما فعال هستند و خوشبختانه میل دختران و پسران استان به رشته کاراته در چند سال اخیر، رو به افزایش بوده است و همین امر موجب شده تا تعدادی از ورزشکاران برجسته این رشته در استان کرمانشاه از شهرستان ها باشند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار